Koje osobine pokazuju je li netko poduzetnik po prirodi? Čini se da neki ljudi stvarno žele započeti nove stvari, nove biznise, humanitarne organizacije, i slično, dok drugi žele pomoći već uhodanim organizacijama, i biti dijelom provođenja.
Međutim, postoje li specifične odrednice koje vode do poduzetničkog života? Vjerujem da postoje.
No, prije nego što ih nabrojimo, moram naglasiti da samo zato što netko ima određene osobine, to ne znači da će automatski biti uspješan. Postoje i druge odrednice koje uvjetuju uspjeh (uporan rad, predanost, ustrajnost, podnošenje kritike, želja za napretkom…), i bez tih karakteristika, osoba koja je poduzetnik po prirodi će započinjati projekte, a neće ih dovršavati, ili će sanjati o velikim stvarima, a nikad ih neće ocrtati i provesti.
Dakle, poduzetnički duh bez izvršenja vodi do neuspjeha, dok poduzetnički duh popraćen upornim radom, može dovesti do uspjeha!
Evo 7 znakova da ste poduzetnik po prirodi:
1. Radoznali ste i inovativni
Poduzetnici žele rješavati probleme. U biti, oni čak i traže probleme – kao da imaju magnetiziran mozak koji želi rješavati zagonetke. Kad primijete neki problem, oni se pitaju: “Kako ovo može bolje raditi”, “Kako ovo mogu popraviti,” ili “Kako mogu iskoristiti nešto što znam da bi ovo mijenjao?”
2. Volite stvari sastavljati iz temelja
Poduzetnici žele stvari graditi iz temelja, a ne preuzeti tuđe projekte i podešavati ih. Vole s ponosom reći “ja sam ovo izgradio”, ili “Ja sam ovo smislio, potom proveo.” Vjerujem da poduzetnici čeznu za izgradnjom novih stvari, za pokretanjem projekta (međutim, za mnoge vrijedi i sljedeće: ne vole dovršavati stvari, niti nositi se s teškoćama koje dolaze nakon pokretanja ideje, stoga se trebate boriti protiv lijenosti”)
3. Želite raditi stvari koje drugi nisu
Poduzetnici su voljni raditi nešto što drugi nisu nikad isprobali, dok osoba koja nije poduzetnik po prirodi radi samo ono što je već provjereno. Međutim, poduzetnici žele isprobati nove stvari, i ne plaše se kad stvari isprva ne funkcioniraju. Ako nešto mogu popraviti, to im je izazov, ali čak i ako ne upiju u pokušaju, često kažu : “U redu, bar sam probao. Sada, idemo na novi projekt!”
4. Voljni ste riskirati za velike ideje
Poduzetnici često riskiraju kako bi ostvarili velike ideje. Svjesni su da uz velike stvari nerijetko dolazi i veliki rizik, velika pomutnja, niski izgledi, a rezultate žele toliko jako da su voljni riskirati sve što imaju za ideju. Ovo je u potpunoj suprotnosti s ljudima koji su zaokupljeni manjim (provjerenim) stvarima – poduzetnici smatraju da je bolje pokušati i ne uspjeti, nego uopće ne pokušati.
Ako ne pokušate, nećete uspjeti. Primjerice, ako ne dođete na prijavljeni ispit na fakultetu, rezultat će vam biti “0”, a da ste došli, možda bi uspjeli. Poduzetnici smatraju da neuspjeh nastaje kad se ne usudite, a ne ako nešto isprobate i ne uspijete.
5. Želite ići gdje nitko prije nije išao
Poduzetnici jednostavno hoće raditi stvari koje drugi ne žele! To je zbog toga što se ne plaše neuspjeha, i voljni su riskirati, i ići gdje nitko prije nije išao. Zato i pokreću biznise koji se isprva čine nemogućima. A ako im to propadne, kreću dalje.
6. Ako ste poduzetnik po prirodi, promotrit ćete druge biznise i pitati se “Zašto to ne naprave ovako?”
Poduzetnici stalno traže bolji način za obavljanjem nekog rada. Kad uđu u trgovinu pitaju se, je li profitabilna, koliko zarađuje i slično. Možda čak i procjenjuju kolika je prodaja trgovine, koliko plaćaju radnike, kolika im je najamnina, i jesu li im radnici zadovoljni. Tave stvari ih zabavljaju.
7. Želite poboljšati svijet oko sebe – i zato biti plaćeni
Poduzetnici žele mijenjati živote. Kad vide rješenja, ne gledaju na njih kao na isključivo inženjerski ili marketinški pothvat, već kao na nešto što može mijenjati ljudske živote. A ako vide da mogu mijenjati živote, vjerojatno mogu to i pošteno naplatiti!
Poduzetnici vole rješavati probleme, smišljati inovativna rješenja, i osmisliti naplatu inovacija.
S obzirom na navedene stavke, smatrate li da ste poduzetnik po prirodi?
Ako da, koje radnje ćete poduzeti za promjenu i inovaciju?
(preuzeto s Lifehacka)