SHARE

Jedna od najvećih misterija za zaposlenike u velikim organizacijama je napredovanje. Često se doima da najbolji radnik nije dobio priliku za višu poziciju koja se otvorila, ili da o napredovanju odlučuje neki tajni mehanizam neobjašnjive motivacije.

Poduzetnik Victor Wong, CEO vrlo uspješne marketinške platforme PaperG, ujedno je i česti govornik na poslovnim konferencijama. Evo njegovog citata za koji kaže da ga uvijek ponavlja kad je o napredovanju u karijeri riječ:

“Većina ljudi pretpostavlja da će im dobro obavljanje sadašnjeg posla biti dovoljno – mnogi odvjetnici u odvjetničkim uredima misle da su ispravno odrađene parnice i pismena dovoljni za partnerstvo u uredu, a mnogi voditelji klijenata u PR-u očekuju da će biti promovirani jer su uspjeli u medije plasirati nekoliko članaka o klijentu, ali postati partner ili viši menedžer koji odgovara za dobit i gubitak može samo netko tko ima vještine posve različite od onih koje se traže za početnički ili posao srednje razine.”

Wong upozorava da ljudima karijere često zastanu jer nisu spremni prijeći jaz koji dijeli menedžere koji upravljaju proizvodom i one koji upravljaju ljudima. Na prvoj stepenici u velikoj organizaciji ćete se vjerojatno naći u poziciji da pola svog vremena upravljate timom od nekoliko ljudi, dok drugu polovicu vremena trošite na individualni doprinos zadatku tima. Slijedeća stepenica uključuje upravljanje šefovima timova, a ona iznad nje upravljanje menedžerima koji sami moraju identificirati i zaposliti druge menedžere, čije je rezultate teško prepoznati jer ne doprinose izravno samom proizvodu ili usluzi koju tvrtka pruža. Tu nastaje problem za zaposlenike koji nisu tijekom napredovanja usavršavali svoje vještine i dodavali nove, koje je situacija tražila.

U Wongovoj tvrtki se trude da ne promoviraju najbolje radnike, nego one koji su na nižoj razini pokazali da mogu obavljati i zadatke više razine. Zato imaju program tijekom kojeg nižerangirani zaposlenici mogu privremeno preuzeti neke zadatke više razine i pokazati snalaze li se s njima. Naravno, nema obveze za to – dobar radnik može ostati na istoj razini i, ako se pokaže da je sve bolji u svom poslu, očekivati povišice. Kad ne bi bilo te mogućnosti, Wongova tvrtka bi promovirala menedžere koji bi na višoj razini više štetili nego koristili.

2 KOMENTARI

Ostavi odgovor