Site icon Stratego.hr

Metoda revizije stresa: eliminirajte, odgodite ili riješite ono što vas muči

riješite ono što vas muči

Zapišite sve što vam izaziva stres (Flickr / flickr.com/photos/28032587@N06/10485308324/)

Jeste li jedan od onih koji jure od zadatka do zadatka i brine se da neće imati dovoljno vremena za sve? Leo Babauta sa Zen Habitsa ima prijedlog za vas – riješite ono što vas muči.

Ako osjećate da ste pod stresom i jednostavno vas gazi količina zadataka koje morate obaviti, pokušajte provesti reviziju stresa.

“To sam upravo proveo na sebi, jer sam se probudio i odmah me dočekalo milijun zadataka i milijun misli u glavi. Ležao sam još 20 minuta i razmišljao o svemu što trebam obaviti i o problemima koje imam”, piše Leo.

“I onda sam odlučio napraviti popis: sve u životu što me muči ili mi uzrokuje stres. Moji projekti, ali i mali zahtjevi sa strane, financijski zadaci i osobni problemi koji se bore za moj mentalni prostor. Izvrsno je što sam ih popisao, bolje da su na papiru nego da mi se motaju po glavi.”

Kad je popis bio gotov, Leo je pored svake točke zapisao kratku bilješku – kako će je razriješiti. Odmah se osjećao bolje.

Onda se bacio na posao: neke je točke odmah prekrižio, druge je otkazao, treće je odgodio, i onda je odlučio što učiniti s preostalim problemima.

Jednom kad mu se oslobodilo vrijeme za preostale probleme, osjećao se kao da je netko s njega skinuo veliki teret.

Revizija stresa nije alat koji će eliminirati sav stres, niti vas naučiti kako se nositi sa stresom. Ali je dobra, brza metoda kojom se mogu ukloniti mnogi problemi zbog kojih jurite naokolo kao muha bez glave, imate osjećaj da nemate vremena ni za što i gubite usredotočenost.

Kako provesti reviziju stresa

Evo metode:

1. Napravite listu. Popišite sve što vam padne na pamet, a uzrokuje vam stres, na jedan list papira (ili u jedan word dokument): tekuće i nadolazeće projekte, male zadatke, kućanske poslove, putovanja, osobne probleme, zabave, sastanke, planove za godišnji odmor, stvari koje treba kupiti, emailove, zahtjeve koji stižu i tako redom. Nema potrebe popisivati ih po redu. Samo sve nabacite na listu. Ne mora biti potpuna, uvijek možete i kasnije dodati nešto čega se sjetite.

2. Napravite bilješke. Pored svake točke zapišite malu bilješku – Možete li eliminirati ovu točku? Možete li je otkazati? Možete li se izvući iz obveze? Možete li jednostavno to pustiti? Možete li odgoditi za period kad ćete imati više vremena? Je li ovo zadatak visokog prioriteta? Zaslužuje li biti u vašem rasporedu? Možete li danas izdvojiti malo vremena pa odraditi manje zadatke s popisa? Trebate li razgovarati s nekim da razriješite sukob koji vas muči? Pored svake točke zapišite kako je riješiti.

3. Dajte prednost eliminaciji. Ako možete otkazati, eliminirati, delegirati ili odgoditi neku od točaka, učinite to. Odvojite nekoliko minuta da nazovete ljude i obavijestite ih o otkazivanju. To će vam očistiti mentalni prostor koji trebate.

4. Rješavajte trajno. Ostale točke, koje niste eliminirali, riješite. Izdvojite vrijeme u svom rasporedu za zadatke visokog prioriteta, za rješavanje nesporazuma, za manje zadatke koji moraju biti riješeni.

Ako vam se neki zadatak čini presloženim, razbijte ga na manje. Možda je riječ o 3 ili 4 zadatka umjesto jednog velikog, i svakog od njih bit će lakše riješiti.

Cijeli postupak trebao bi trajati 20 minuta. To nije puno za vaše mentalno i fizički zdravlje, zar ne?

Exit mobile version