Teško je postati produktivniji, jer na tom putu često lažemo sami sebi. To je kao da pokušavamo smršaviti, a istodobno se uvjeravamo da smo za svaki kat na koji smo se popeli stepenicama zaslužili po jedan kolač.
Blog I done this bavi se produktivnošću i lažima. Evo tri najuobičajenije laži koje podvaljujemo sami sebi:
1. Laži: To ću obaviti kasnije
Igra sustizanja nikad ne završava, jednostavno se natrpate s previše zadataka i ne obavite gotovo ništa.
To je dobro poznata racionalizacija: “Kasnije ću!”, uvjeravate sami sebe i zamišljate nekog sličnog vama kako rješava stotine složenih zadataka u jednom vikendu. Ta osoba ne postoji.
Posuđivanje vremena iz budućnosti je kao kredit s autobusne stanice. Puno ga je teže otplatiti nego je to izgledalo kad ste ga uzimali. Ostavljanje posla za sutra ne pali, jer ćete vjerojatno i sutra nastaviti po starom.
Istina: Ne možete stići sve
Usredotočite se na bitno. To znači, postavite prioritete i držite ih se. Rasporedite vrijeme za rad na njima i pustite ostalo da prolazi pored vas.
To znači da ćete vjerojatno morati početi s radom prije nego budete 100 posto spremni. I to je dobro. Koristite se pravilom 70 posto – kad ste 70 posto sigurni da želite nešto uraditi, počnite kako biste preskočili poriv za odugovlačenjem.
2. Laži: Nemam vremena
Vrijeme leti, a ne zabavljate se? Čini se da nikad nemamo dovoljno vremena, uvijek se osjećamo da nas pritišće sa svih strana. Rezultat? Tjeskobni smo, nestrpljivi i površni.
Taj osjećaj nedostatka vremena stvara nezdravu povratnu petlju. Osjećamo da smo prezaposleni, zbog čega smo pod stresom i muči nas krivnja, koja nam ruši motivaciju i produktivnost, zbog čega nam se čini da imamo još manje vremena.
Istina: Moguće je utjecati na to kako percipiramo vrijeme
Istraživanja su pokazala da je ključ za razumijevanje upravljanja vremenom osjećaj kontrole. Kad osjećate da je vaše vrijeme pod vašom kontrolom, sretniji ste, jer nemate dojam da ste ostavljeni na milost i nemilost milijun različitih zahtjeva.
Jednostavan čin zakazivanja svojih zadataka i ciljeva u kalendaru, kao što biste zakazali i poslovni sastanak, vratit će vam osjećaj kontrole. Kad su zadaci jednom u kalendaru, lakše je odlučiti se obaviti ih, a često je to jedino što je potrebno. Zakazivanje aktivnosti koje nisu poslovne je moćno, jer su to često važne stvari koje ispadnu iz rasporeda, primjerice vježbanje, vrijeme s obitelji i prijateljima ili čitanje knjiga.
3. Laži: Produktivan sam jer sam tako zaposlen
Ponekad jurite na sve strane, a ustvari stojite na mjestu.
Milijun je načina kako možete ispuniti svoj dan. Tri četvrtine njih su vjerojano na Internetu i/ili uključuju vaš pametan telefon. Petina su vjerojatno sastanci. Za nekoga je to beskrajna potraga za najboljim trikovima za produktivnost ili najboljom aplikacijom za organizaciju ovog ili onog.
Nekad se to doima kao produktivno provedeno vrijeme, ali u stvarnosti su to uglavnom beskorisne radnje koje vam troše energiju i koncentraciju. Dobro razmislite, što za vas ustvari znači biti produktivan.
Istina: Moram provjeriti što sam zaista uspio obaviti
Vodite popis obavljenih zadataka. Na kraju dana, razmislite o tome što ste uspjeli uraditi, umjesto da razmišljate o svemu što vam je preostalo za obaviti. Jeste li mudro utrošili dan? Jeste li obavili dobar posao ili više posla?
Takva pitanja, uvedete li ih u svoju rutinu, će vam pomoći u procjeni svoje učinkovitosti, pojačati učenje, pomoći u planiranju i postavljanju prioriteta te vam okriti kako raditi i odmarati se bolje.