Već smo pisali o dobrobitima korištenja bicikla za put do posla. Postoje ljudi koji bez problema koriste bicikl za svoje dnevne zadatke i usred zime, a u ljetnim mjesecima su bicikli iznimno popularni u gradskom prijevozu. Zašto i ne bi bili, putovanje biciklom je ugodnije od gradskog prijevoza, zdravije, a kad je gužva i brže od automobila. Uz sve to, putovanje biciklom je iznimno jeftino.
Na žalost, policija često organizira akcije u kojima masovno kažnjava bicikliste zbog raznih prekršaja. Kako su hrvatski zakon prilično komplicirani i neprijateljski nastrojeni prema biciklistima, lako je zaraditi kaznu, koja se uglavnom kreće između 300 i 500 kuna pa nije baš primamljivo na posao biciklom.
Tipičan primjer su zagrebačke biciklističke staze, koje se svakih nekoliko desetaka metara prekidaju na pješačkim prijelazima ili su tako iscrtane da parkirani automobili vire preko njihove površine. U oba slučaja, ako ne siđete s bicikla na prijelaz ili ako zaobiđete automobil parkiran na stazi, možete biti kažnjeni. Iskustva biciklista govore nam i da hoćete.
Naravno, isti zakoni propisuju da je jedinica lokalne samouprave dužna urediti infrastrukturu biciklističkih staza, ali nije zabilježeno da je netko kaznio Grad Zagreb zbog toga.
Kako biste izbjegli plaćanje kazne u nekoj od sasvim izglednih predsstojećih akcija policijske represije nad biciklistima, svakako se pobrinite za to da vaš bicikl od sumraka do svitanja ima s prednje strane upaljeno bijelo svjetlo, a sa stražnje crveno. To je važno i za vašu sigurnost, iako, primjerice, nošenje kacige nije propisano.
Obratite pozornost i na to vozite li pravim smjerom biciklističke staze – onim koji je iscrtan uz desni rub kolnika, te nikako ne izlazite na brze ceste, na kojima možete biti kažnjeni s 500 kuna.
Više o zakonskim propisima koji reguliraju ponašanje biciklista u prometu pročitajte na Sindikatu biciklista.