Svi bismo htjeli upravljati i da naše riječi budu uvjerljive i lako dopiru do drugih. Možda se samo trebamo pomaknuti par koraka u stranu.
Stranica Wired Science objavila je članak o istraživanju psihologa Daniele Marzolia i Luce Tommasia sa Sveučilišta G. D’Annunzio u Pescari. Studija je provedena u noćnim klubovima u Italiji; ispitivači su prišli 172 osobe i pitali ih cigaretu. Od 88 ljudi koje su pitali na lijevo uho, samo 17 im je dalo cigaretu, a kad su isto pitanje postavili 88 ljudi na desno uho, 34 puta su dobili cigaretu.
Istraživači su također promatrali i dodatne interakcije među ljudima, primijetili su slične upite, i gledali su uspjeh ili neuspjeh tih zahtjeva. Zbog velikih razlika u rezultatima, psiholozi su zaključili da te razlike nisu slučajne, već su ovisile na koje su uho ispitanici primili pitanje.
Zabilježene su i pretpostavke zašto su upiti na desno uho polučili znatno bolje rezultate:
“Iznenađujuće je da je izbor uha imao toliki utjecaj na ponašanje sudionika u prirodnim, ili kako istraživači kažu, ekološkim uvjetima. Zašto su ljudi darežljiviji kad ih se pita na desno uho?
Marzoli i Tommasi naznačili su da su neki znanstveni radovi pokazali da su lijeva i desna strana mozga ugođene na pozitivne, odnosno negativne emocije. Govorite li na nečije desno uho, šaljete svoje riječi popustljivijoj strani mozga.
Ako radite na poslu gdje je moć uvjeravanja bitna (ako ste prodavač, učitelj, političar primjerice), trebali ste govoriti ljudima u desno uho. Na privatnim konferencijama kad stojite nasuprot ljudima , pomaknite se par koraka ulijevo (vaše lijevo, njihovo desno). Na mjestu prodaje, primaknite se kupčevoj desnoj strani. Učitelji i profesori trebaju problematičniju djecu staviti u desni red učionice (desno od sebe), i učenicima se obraćati na desno uho.
Možda nećete u sto posto slučajeva biti uvjerljivi, ali govorite li na nečije desno uho, imate bolju šansu da vas netko afirmativno sluša.
(preuzeto s OpenLoops.)