SHARE
Sajam
(Flickr / flickr.com/photos/hygienematters/)

Prije nego se upitate kako promovirati tvrtku, vaše proizvode ili usluge, trebate znati tko su vam klijenti.

Postoji mnogo razloga zašto morate znati tko vam je ciljana publika, a trebate znati i uokviriti vašu poruku da dođe da određene skupine ljudi. Bez tih znanja teško ćete dobro promovirati vaše proizvode i usluge ljudima koje interesira to što nudite.

Stranica business.com nudi ovih pet savjeta za otkrivanje publike kojoj se trebate promovirati:

1. Dobro promislite što nudite

Prvo morate shvatiti što točno vaš biznis nudi klijentima. Za koje probleme vaši proizvodi i usluge imaju rješenja? Kome bi najviše koristili vaši proizvodi ili usluge?

2. Istražujte

Sljedeći korak je istraživanje vašeg gospodarskog područja i konkurencije. Na internetu ima puno izvora koji vam mogu to olakšati, a već bi i sami trebali imati predosjećaj kakav će tip ljudi vaš biznis privući.

Informacije koje bi ste trebali prikupiti su demografski podaci (primanja, razina obrazovanja, dob, spol, lokacija), kupovne navike, i bilo koje druge informacije koje vam mogu biti korisne.

Većina ovih istraživanja je već provedena, ali ako ne uspijete sami pronaći činjenice koje vam trebaju, unajmite tvrtku koja se bavi istraživanjem tržišta.

3. Odredite koji ćete tip oglašavanja koristiti

Iako 52% biznisa u SAD-u svoje mušterije pronalaze putem Facebooka (a i u Hrvatskoj sve više), stranica WebDam kaže da neće sve društvene mreže biti dobra podloga svakome. Postoji još puno ljudi koji odbijaju postati dijelom društvenih mreža.

Nakon što ste prošli 2. korak (istraživanje), trebali biste imati demografske informacije koje vam pomažu odrediti kako prodati vaše proizvode i usluge. Ako je primjerice vaša prosječna mušterija u mirovini i starija od 60, postoji dobra šansa da nema korisnički račun na Facebooku ili Twitteru. Kad saznate kako prići potencijalnim kupcima, puno ćete učinkovitije poslovati.

4. Razvijte poslovne veze za biznis

Poznavanje pravih ljudi može biti korisna stvar za vaš biznis. Prave ljude upoznajte na sajmovima i manifestacijama, ili jednostavno ih nazovite ili svratite do tvrtki koje su povezane s vašom gospodarskom granom

5. Analizirajte konkurenciju

Ne samo da trebate istražiti konkurenciju da bi saznali tko su im mušterije i na koji način prodaju usluge i proizvode, nego bi trebali i shvatiti kako se od njih razlikujete. Što vi nudite a oni ne? Trebali bi se uglavnom suzdržavati od kopiranja njihovih marketinških ideja, ali dobro je ipak znati što su radili u prošlosti da dođu do održivosti.

Bill McBean, u knjizi The Facts of Business Life iznosi činjenicu da manje od 30% biznisa opstane dulje od 10 godina. Glavni razlog tomu je što vlasnici tvrtki i obrta ne znaju izraditi dobar biznis plan niti voditi posao.

Prva stvar koju svaka uspješna tvrtka mora znati je tko će kupovati njihove proizvode. Kad znate tko su vam mušterije i što vole, puno ćete im bolje promovirati vaše proizvode i usluge. Pratite ovih pet savjeta i bit ćete sposobni doći do ciljane publike.

1 KOMENTAR

Comments are closed.