SHARE
Tim
(Flickr / flickr.com/photos/ileohidalgo/)

Nije lako biti najbolji šef. Vodeća pozicija najčešće znači da morate obaviti svoj dio posla, a istodobno upravljati drugima. Dodajmo tome i nužne teške odluke i posao šefa uopće ne izgleda primamljivo.

Iako posao šefa guta puno vremena, dobro je na trenutak zastati i razmisliti o tome kako postati bolji šef.

Business News Daily anketirao je američke vlasnike kompanija i stručnjake o osobinama dobrih lidera. Evo što su odgovorili:

1. Budite mentor, a ne roditelj

“Niste roditelj svojim zaposlenicima. Vi ste šef, a ne mama ili tata. Ali to ne znači da ih ne možete saslušati kad trebaju vaš savjet ili mentorstvo.” – Arlene Howard, vlasnica i CEO tvrtke Arlene Howard Public Relations

2. Uložite u ljude

“Da bi ste bili uspješan vođa, počnite od srca vaše kompanije: vaših zaposlenika. Vjerujem da sretni i zainteresirani zaposlenici rade sjajne stvari. Uložite u njih i jasno im prikažite kako tvrtka stoji i kuda ide. Kritični prvi korak je stvoriti dobru korporativnu kulturu, u kojoj se njeguje suradnja i potiče zdrav životni stil.” – Bruce Cazenave, CEO tvrtke Nautilus.

3. Priznajte kad ste u krivu

“Zvuči kontraintuitivno, ali priznate li da ste krivi ne znači da ste otkrili slabost, čak i u današnjem veoma kompetitivnom radnom okruženju. Moje iskustvo je da vas to čini jačim vođom. Uvježbajte kako razglasiti, umjesto da prikrivate, svoje pogreške. Ljudi će vam više vjerovati ako otvoreno priznajete da niste savršeni.” – Alan C. Fox, predsjednik tvrtke ACF Property Management.

4. Budite fleksibilni oko rada od kuće

“Prioritet su ljudi, a ne mjesto. Unajmite izvrsne ljude i dajte im slobodu da rade na mjestu na kojem najbolje funkcioniraju.” – Mark Gilbreath, osnivač i CEO tvrtke Liquid Space.

5. Komunicirajte bolje

“Osluškujte i promatrajte više. Manje govorite i manje se bavite multitaskingom. Svi odajemo što nam se događa u nutrini. Uočite li znakove, moći ćete učinkovitije razgovarati sa svojim zaposlenicima. Usredotočite se na to kako govore koliko i na to što govore. Promatrajte neverbalne znakove, ton glasa i promjene u regularnim uzorcima komuniciranja. Znat ćete za probleme prije nego ih itko verbalizira.” – Matt Eventoff, vlasnik tvrtke Princeton Public Speaking.

6. Pozovite ljenčine na red

“Svi moraju biti odgovorni. Radnu snagu najviše demotivira ljenčina kojeg nitko ne poziva na red, zbog kojeg dobri ljudi moraju više raditi.” – Brian Braudis, osnivač i predsjednik tvrtke The Braudis Group Consultants.

7. Neka stvari budu uzbudljivije

“Jedna od najboljih osobina dobrog šefa je što zna postići da zaposlenici budu uzbuđeni oko onoga što rade. Svaki zaposlenik trebao bi znati što radimo, zašto to radimo, i biti uzbuđen zbog toga. To je i dobra vježba za šefa. Ako ne možete jasno artikulirati zašto je to na čemu radimo važno, vjerojatno radimo krivu stvar.” – Aytekin Tank, CEO tvrtke JotForm.

8. Prepoznajte snage svojih zaposlenika

“Naučite se prepoznavati snage drugih, osobito onih koji su vam izravno podređeni, suradnika i svog šefa. Istraživanja su pokazala da je uočavanje tuđih snaga kritično u razvoju uspješnosti, kao i izgradnji učinkovitih partnerskih odnosa.” – Dr. Karissa Thacker, psihologinja menadžmenta.

9. Vodite s ljubavlju

“Savjeti za menadžere uglavno su usredotočeni na taktike. Kad bi vođe vodile iznutra – svojom ljubavlju prema kompaniji, prema klijentima i prema ljudima koji čine kompaniju – lakše bi donosili odluke. Vođa koji voli sebe ključan je za uspjeh. Sretni, zdravi vođe upravljaju bogatijim kompanijama.” – Lorrie Thomas Ross, CEO tvrtke Web Marketing Therapy.

10. Vjerujte svom timu

“Uspjeh tvrtke u potpunosti ovisi o uspjehu tima kao cjeline. Bez njih, nikad se neće dogoditi. Kako biste postali bolji šef, prepoznajte svoje slabosti i vjerujte timu koji ste formirali da će vas pokriti svojim snagama.” – Ashley Morris, CEO tvrtke Capriotti’s Sandwich Shop.

11. Imajte razumijevanja i empatije

“Empatija je najvažnija osobina dobrog šefa. Ona je most između onog što tvrtki treba i onog što zaposleniku treba. Ako se ne možete staviti u perspektivu svog suradnika, nikad nećete moći razumjeti njegovo stajalište, niti ćete mu moći pomoći da postane učinkovitiji. U konačnici, to je uloga šefa: izgradnja učinkovitog tima.” – Ron Webb, izvršni direktor istraživanja otvorenih standarda u udruzi APQC

12. Otvoreno hvalite suradnike

“Pohvalite svoje suradnike javno za dobro obavljen posao. Kad stigne vrijeme da im kažete koliko su se razvili, obavite to na samo. Nitko ne voli kad ga se sramoti pred kolegama.” – Kim Littlefield, viša potpredsjednica tvrtke Keystone Partners.

13. Dajte moć drugima

“Prestanite se ponašati kao šef. Previše šefova vjeruje da je liderstvo geografska kategorija, da lider mora stati ispred svih ostalih. Istina je, liderstvo je davanje moći drugima da urade velike stvari.” – Jeff Stibel, CEO tvrtke Dun&Bradstreet Credibility Corp.

14. Povežite se sa svojim timom

“Lako je držati glavu dolje i neprestano raditi, ali u konačnici, učinkoviti ste toliko koliko je vaš cijeli tim učinio stvari. Prestanite raditi na trenutak i budite čovjek. Izađite sa suradnicima na piće, ručak, i doznajte više o njima te o stvarima koje su im važne izvan posla. Bit ćete sretniji, oni će biti sretniji, a učinak tima će se povećati.” – Jeremy Smith, suosnivač i COO tvrtke SpotHero.

15. Prestanite mikromenadžirati

“Odmaknite se i dopustite svojim članovima tima da dostignu zadane ciljeve na svoj način, umjesto da ih mikromenadžirate. Savjetujte ih, ali pustite ih da sami odluče kojim putem ići.” – Kathryn Prusinski, potpredsjednica za integracije i razvoj tvrtke Vision Alignment.

16. Budite učitelj i najbolji šef

“Nekad davno bilo je dovoljno nekome reći što mora uraditi. Danas je važno podijeliti informacije i razloge koji se kriju iza vaše vizije, kao i dopustiti da vaš tim kaže svoje. Otvorenost, pravednost, postavljanje okvira, podučavanje zaposlenika i strogost za njihovo dobro kad je potrebna čine dobrog šefa.” – Elliot Fread, predsjednik i osnivač tvrtke BIMMY’s.

17. Ostanite otvoreni za povratne informacije

“Nikad ne zaboravite da je privilegija voditi tim. Dobar šef mora uvijek izdvojiti vrijeme da pomogne ljudima u učenju novih vještina te ostati otvoren za pozitivne i konstruktivne povratne informacije od bilo kojeg člana tima.” – Aaron Charlesworth, potpredsjednik marketinga tvrtke Vonage Business Solutions.

18. Zahvalite svojim ljudima

“Recite ‘hvala’. Kad zaposlenici znaju da ih se cijeni, rade bolje, ali i više vjeruju jedan drugome i svojim šefovima. Motiviraniji su i zainteresiraniji za posao. Osjećaju se vrijednima i pronalaze smisao u životu.” – Eric Mosley, CEO tvrtke Globoforce.

19. Vodite politiku otvorenih vrata

“Držite vrata svog ureda, ili se smjestite na običnom radnom mjestu u otvorenom uredu. Imat ćete više osobnih interakcija s drugima i smatrat će se da ste pristupačniji. Drugi će vam se lakše otvoriti, pa će radije s vama podijeliti svoje ideje, bit će kreativniji i produktivniji.” – Lou Solomon, CEO tvrtke Interact.

20. Potaknite rast svojih zaposlenika

“Dobar menadžer je posvećen održavanju zainteresiranosti zaposlenika na način da vodi računa o napretku njihove karijere, nudeći im prilike za učenje, rast i razvoj karijere.” – Dave MacKay, predsjednik tvrtke Ceridian.

21. Ponudite emocionalnu potporu

“Izdvojit ćete se ako ih podržite kad imaju osobnih problema. Svatko od nas morao se baviti bolesnim djetetom, roditeljem ili nečim sličnim, a dobar šef zna da je obitelj na prvom mjestu i pronaći će način da vam omogući da se koncentrirate na ono što je zaista važno.” – Elizabeth Spayne, izvršna dopredsjednica za marketing tvrtke WinterWyman.

2 KOMENTARI

Comments are closed.