Koliko ćemo napredovati na poslu ovisi o našoj učinkovitosti, ali mnogo više o tome kakvima se predstavljamo. Ono što govorimo na radnom mjestu ključni je čimbenik u slici koju o nama imaju naši kolege i šefovi. Ponekad ni sami nismo svjesni koliko nekim svojim verbalnim navikama miniramo vlastitu karijeru i napredovanje. Uspjeh na poslu prije svega je uspješno prodavanje vlastitog brenda.
Učinkovito komuniciranje je za malu manjinu urođena vještina. Svi ostali dobri komunikatori, a među uspješnim ljudima ih je mnogo, naučili su komunicirati tijekom godina. Što je najgore, dobra reputacija na radnom mjestu gradi se godinama, a dovoljna je jedna pogrešna izjava da je sruši.
Blog Lifehack donosi popis šest stvari koje nikad ne smijete reći na radnom mjestu:
1. Psovke i uspjeh na poslu
Formalno je svima jasno da nije profesionalno psovati na poslu, ali mnogi naizgled uspješni ljudi to rade. Većina ljudi navikla je često psovati, ali tu naviku bi bilo najbolje ostaviti kod kuće.
Korištenje psovki je klasičan primjer neprimjerenog ponašanja u profesionalnom okruženju, ali i izvrstan način da postignete da vaši suradnici o vama steknu loše mišljenje. Autoriteti su jači kad ne moraju svaku rečenicu potkrijepiti vulgarnošću.
Posebna kategorija rizika su uobičajene hrvatske psovke, koje još nose i razinu seksizma, kojem nema mjesta u civiliziranom društvu.
2. “Nemam vremena”
Trebate biti iskreni i reći šefu kad ste prezauzeti toliko da ne možete preuzeti novi zadatak. Ali, čim kažete “nemam vremena”, nastavite s prijeldogom kad ćete moći odraditi zadatak.
Puno bolje zvuči rečenica: “Sad nemam vremena jer radim zadatak XY, ali ću se potruditi da ga završim čim prije i mogu početi s novim zadatkom sutra.”
3. Priče iz noćnih avantura
Svi volimo zabavu. Neki malo više od drugih, ali svatko voli s dečkima (ili s curama) izaći u grad i proveseliti se, pogotovo nakon napornog radnog tjedna. Ali kad se opet pojavi ponedjeljak, obično se sjetimo da zabavni dio našeg života trebamo odvojiti od poslovnog.
Davanje izjava poput “tako sam mamuran” ili “razbio sam se u subotu” pred svojim suradnicima, ili, još gore, šefovima, stvorit će o vama sliku kao o nepouzdanoj i neodgovornoj osobi, čak i ako niste takvi. Tko želi postaviti na poziciju u višem menadžmentu neodgovornog pijanca? Apsolutno nitko.
4. “To je nemoguće”
Jeste li upravo rekli da je nešto nemoguće uraditi? O, ne, nadam se da niste. Ništa nije neizvedivo. Stvari samo izgledaju takve kad zahtjevaju naporan rad i dubinsko istraživanje da bi se obavile.
Koliko god to izgledalo okrutno, tvrdnja da je nešto nemoguće signalizira da ste prelijeni ili da vam se ne da obaviti posao koji se traži. Možda je zadatak težak i ne sviđa vam se, ali to ne znači da je nemoguć. To vjerojatno ipak znači samo da je vrijeme za primiti se posla.
5. Tračevi
Privatni život tretirajte kao i svog kućnog ljubimca – ostavite ga kod kuće kad odlazite na posao. Čak i ako vaša tvrtka dopušta dovođenje ljubimaca na posao, svejedno ostavite privatni život kod kuće.
“Jeste il čuli za Sevku i Milana?” Nismo i ne zanima nas.
Ostavite se tračeva, po mogućnosti i izvan radnog mjesta. Da, teško je, ali još je teže kad vas netko trača. Dobro ćete promisliti što ćete reći o drugima, ako zamislite da netko to govori o vama.
6. Negativne misli
Pesimizam je nešto najgore što možete izraziti na poslu. Možda mislite da ste samo iskreni, kad podijelite sa suradnicima koliko se loše osjećate. U stvari ste neprofesionalni.
To ne znači da se morate praviti da je uvijek sve u najboljem redu, ali budite oprezni kako se ponašate pred drugima i o čemu razgovarate s kolegama. Ako usvojite pozitivno gledište, imat ćete više prilika za uspjeh, nego ako za vama cijelo vrijeme bude išao olujni oblak.