Evo kako postići super produktivan dan:
1. Odredite vrijeme kad ćete pregledavati email
Lako je upasti u naviku konstantnog pregledavanja emailova. Odredite da ćete, primjerice, svakih 2 sata pregledavati elektronsku poštu tako da ne trošite previše vremena na čitanje i pisanje emailova.
2. Počistite radno mjesto
Riješite li se smeća i beskorisnih papira s vašeg stola lakše ćete se koncentrirati na bitne zadatke. Očistite i uredite radni stol i umanjit ćete stres.
3. Napraviti to-do listu
Prije nego krenete na posao, zapišite najbitnije stvari koje trebate obaviti taj dan, i prioritete stavite na vrh liste. To će vam pomoći da ostanete fokusirani. Ako ne znate kako sastaviti savršenu to-do listu, ovaj članak će vam pomoći.
4. Naučite reći “ne”
Ako ste već pretrpani obavezama i ljudi vas traže uslugu, recite ne. To je ponekad teško jer želite pomoći i biti ljubazni, ali morate prvo riješiti vlastite prioritete.
5. Prestanite multitaskati
Koncentrirajte se samo na jednu stvar, tako ćete je prije obaviti. Izbjegavanjem multitaskinga obavljate više stvari jer ste svakoj posvećeni potpuno. Mit o multitaskingu još je 2008. razbio The New Atlantis.
6. Vježbajte i budite najproduktivniji
Vježbanje vam podiže raspoloženje i razinu energije i zbog toga ste produktivniji. Pokušajte ići u teretanu, trčati, biciklirati, i vidjet ćete kako ćete s vremenom imati bolju koncentraciju.
7. Uzmite predah
Radite u vremenskim blokovima. Tvrtka Draguriem group je otkrila da su im zaposlenici najproduktivniji ako rade u blokovima od 52 minute i nakon toga se odmaraju 17 minuta. Predah je ključ uspjeha.
8. Ugasite mobitel
Koliko god vam ovo teško palo, ugasite mobitel i puno ćete lakše obavljati zadatke. Svaka distrakcija je loša.
9. Prestanite pregledavati Facebook
Ako radite na računalu, stalno ćete biti u iskušenju provjeravati Facebook. Problem je u tome što potrošite 1 minutu na provjeravanje poruka i notifikacija, a pola sata scrollajući dolje preko nebitnog sadržaja. Ostanite predani cilju i nemojte pregledavati “fejs” dok ne budete gotovi s poslom.
10. Prvo obavite najteži zadatak
Kad obavite prvo najteže zadatke, svi će vam ostali biti “mačji kašalj”. Krenite jako, dovršite lako.
11. Fokusirajte se na konkretne stvari
Ostavite po strani sve što vam ne donosi rezultate. Dragocjeno vrijeme potrošite na stvari koje vam donose rezultate koje želite.
12. Sklopite “partnerstvo dosljednosti”
Vaš partner dosljednosti će vas pitati jeste li postigli sve što ste rekli da ćete učiniti. Ako je odgovor ne, nemojte koristite izlike, koristite objašnjenja.
13. Recite da outsourcingu jednostavnijih zadataka
Jednostavne i svakodnevne zadatke koji vam uzimaju dragocjeno vrijeme, povjerite nekom drugome za malu naknadu. Ovo će vam osloboditi vremena da obavljate bitnije poslove. O prednostima outsourcinga smo već pisali na Strategu.
14. Dovoljno se naspavajte
Odmoran čovjek je produktivniji. Dovoljno se naspavajte i više ćete stvari moći obavljati.
15. Napravite raspored zadataka
Odvojite vrijeme za svaki zadatak koji morate obaviti. Primjerice od 10 -10:30 odredite da ćete razgovarati s klijentima. Tako nećete skrenuti s puta i koncentrirati se na nebitne stvari.
16. Nagradite se kad dovršite važan zadatak
Upravo ste dovršili najteži zadatak na listi? Odlično, nagradite se! Ako nikad ne osjetite zadovoljstvo i nagradu, teško ćete biti motivirani da nastavite obavljanje drugih zadataka.
17. Postavite si općenit cilj u danu
Koja je vaša vizija i cilj za ovaj dan? Započnite dan tako da znate što želite postići i neka vam to bude smjernica.
18. Na kraju dana procijenite vašu učinkovitost
U vaš dnevnik zapišite ocjenu od 1-10 za vašu učinkovitost taj dan. Pred spavanje se zapitajte kako možete biti sutra produktivniji.
19. Otkrijte razlog zašto odgađate stvari
Koji je pravi razlog, u dubini vaše duše, zbog kojeg odgađate stvari? Budite iskreni prema sebi, pronađite odgovor i lakše ćete se moći nositi s problemom koji vas koči da budete produktivni i uspješni.
(preuzeto s pickthebrain)