Site icon Stratego.hr

Odijelo ipak čini poslovnog čovjeka: tajna uspjeha dobro odjevenih

Dobro odjeveni muškarci

(Flickr / flickr.com/photos/dok1/)

Prije nekoliko stoljeća odjeća je većini ljudi imala samo jednu ulogu – da grije. Danas postoje dizajnerske tvrtke koje zarađuju milijarde.

Većina ljudi za posao se oblači po navici. Oblače odijelo zbog rutine. Freelanceri i ljudi koji mogu raditi posao od doma, biraju udobnu odjeću.

Odjeća znači puno – utječe na naš način razmišljanja, na to kako se osjećamo i na to kako nas drugi percipiraju. Od danas možete iskoristiti odjeću za poboljšati učinkovitost na radnom mjestu preko ovih nekoliko jednostavnih koraka koje je podijelio 99u:

Efekt “laboratorijske kute”

Lani je Kellog School of Management objavila jako zanimljivu studiju. Pokazala je da su studenti bili znatno bolji na testovima pažnje i održavanja koncentracije ako su nosili bijele laboratorijske kute.

Ti rezultati otkrivaju da prikladno odijelo može promijeniti naš način razmišljanja i koristiti nam. Bilo koji projekt radili, obucite se prikladno za svoju ulogu. Razmislite što pojedina odjeća predstavlja i koja obilježja nosi i i obucite se prikladno. Ako se na vašem poslu ne koriste kute, pogledajte kako se oblače vaši uzori iz iste branše – možda nešto šareno i upadljivo kad želite biti kreativni, ili košulju i kravatu kad radite u računovodstvu. Bitno je da odjeća simbolizira vaš rad. U studiji, bijela kuta nije imala nikakve prednosti kad su studenti mislili da je riječ o slikarevom mantilu, a ne kuti znanstvenika.

Budite svoji i njegujte osobni stil

Osim što utječe na naš način razmišljanja, odjeća može i promijeniti kako se osjećamo u vlastitoj koži. Američko istraživanje iz 2007 pokazalo je da su se zaposlenici osjećali produktivnije, vjerodostojnije i autoritativnije kad su nosili fino odijelo na posao, ali su bili više prijateljski nastrojeni u standardnoj udobnoj odjeći.

Važne su pritom i osobne preference. Klasični tipovi ljudi, koji su inače skloni nositi formalna odjela, bili su manje produktivni kad su radili u uredu punom trenirki i traperica. S druge strane, hipsteri koji vole opuštenu odjeću, osjećali su se manje kreativno i manje opušteno kad su nosili odijelo i kravatu. Nažalost ne možete na svakom radnom mjestu birati kako ćete se obući, ali ako imate slobodu odabira, njegujte svoj stil.

Pažljivo birajte modne dodatke

Čak i najmanji modni dodaci imaju psihološki utjecaj na učinkovitost. Studija iz 2011. predvođena Charlesom Leeom sa Sveučilišta u Virginiji pokazala je da se studentima rupa u minigolfu učinila širom (i zbog toga su više loptica ubacivali) kad su koristili palicu za koju su mislili da pripada profesionalnom golferu Benu Curtisu, nego kad su koristili standardnu palicu.

Bilo da je riječ o sretnoj kemijski koju vam je predao mentor ili podlozi za miš koja vam je bila na stolu kad ste prvi put našli posao, moć amajlija je nezanemariva. Značenje dodataka nadilazi praznovjerje i sentimentalnost – može vam promijeniti način razmišljanja i podignuti učinkovitost. Slična stvar vrijedi i za modne dodatke – sretna kravata ili ogrlica mogu vam dati prednost na razgovoru za posao

Obucite se tako da bi impresionirali druge

Želite li odati dojam autoritativnosti, obucite se klasično. Mnoga su istraživanja dokazala da formalno odjevene ljude brže poslužuju u dućanima, lakše prikupljaju donacije i drugi ih smatraju inteligentnijima i obrazovanijima. Studija provedena na ženama koje su se prijavljivale za mjesto menadžera pokazala je da su žene koje su odijela s hlačama (sličnije muškarcima) percipirane kao moćnije i agresivnije, i zbog toga su dobile veću šansu za zapošljavanjem.

Ako možete obraćajte pozornost na detalje. Istraživanje provedeno ove godine uključivalo je fotografije muškaraca bez lica, i otkrilo je da muškarac odjeven u fino odijelo izgleda samopouzdanije, uspješnije, i fleksibilnije od muškarca u nekom jeftinijem odjelu. “Male manipulacije garderobom mogu činiti veliku razliku”, kažu istraživači.

To znači da se ponekad isplati kupiti dobro odijelo za bitne sastanke i razgovore za posao. Ista pravila vrijede i za grupe. Istraživanje iz 2009. pokazalo je da studenti poslovne ekonomije smatraju da su tvrtke s formalnim pravilima odijevanja autoritativnije i kompetentnije, a one tvrtke koje imaju opušteniji stil odijevanja smatraju ljubaznijima i kreativnijima. Dakle, ako ste menadžer koji je zadužen za pravila odijevanja u tvrtki, dobro promislite koju sliku želite odaslati.

Uzmite u obzir publiku kojoj se obraćate

Formalna odjela nisu uvijek dobitna kombinacija. Istraživanje je pokazalo da su ljudi koji se oblače izazovnije smatrani privlačnijima i osobnijima, što može biti prednost u kreativnim branšama. Klasična haljina također može biti uvjerljiva, ovisno o publici. Istraživačica je 2010. naznačila da su učenici lakše pratili njena uputstva kad se obukla opušteno (sličnije učenicima) nego kad je odjenula profesionalnu i ozbiljnu odjeću. Početkom 1980-ih provedena je studija u kojoj su sudionici trebali “nažicati” novčić za telefonsku govornicu. Klasično odjeveni sudionici imali su više sreće na aerodromu, gdje je više formalno odjevenih ljudi, a opušteni sudionici su bili uspješniji na stanici za bus.

Trebate li biti uvjerljiviji na poslu, lekcija iz ovih studija je sljedeća: ne postoji univerzalno pravilo odijevanja. Trebate balansirati moć i autoritet koje dobijete klasičnim odjelom, i ljubaznost i prijateljstvo koje donosi neformalna odjeća.

Kad se sutra budete spremali za posao budite svjesni koliki psihološki utjecaj može imati odjeća. Vaš izbor može vam doslovno izmijeniti stanje uma, tako da trebate uskladiti odjeću s poslom koji vas čeka. Razmislite s kim bi trebali komunicirati taj dan, kakav dojam želite ostaviti, a pogotovo promislite želite li nekoga zadiviti ili se uklopiti u gomilu. Uredan profesionalan izgled svakako vam može dati dojam autoritativnosti. Ali surađujete li s luckastim kreativcima, ili ako samo želite ostvariti prijateljsku atmosferu, možda je bolje da se odjenete neformalno, u svom ležernom stilu.

Exit mobile version