Uredski informatičar i ljudi koji rade na kompjuterima koje ovi prvi održavaju ne vide svijet na isti način.
Informatički savjeti su jasni i jednostavni – restartaj, ne skidaj stvari za koje ne znaš što su, opiši problem koji imaš bolje nego “kompjuter ne radi”. Na žalost, za neke korisnike je i to previše. Informatičari su uvjereni da njihovi korisnici ne znaju dovoljno o računalima. Koliko su u pravu, procijenite sami, ali evo trinaest izjava koje je Wisebread prikupio od IT-jevaca na temu toga što bi oni željeli da njihovi korisnici znaju:
- “Volio bih da znaju da ne trebaju otvarati privitke u email porukama, osobito kad dolaze od ljudi koje ne poznaju, a već milijun puta sam im rekao da to ne rade.”
- “Restartanje riješava mnogo, mnogo, mnogo problema.”
- “Proguglajte! Devedeset i pet posto odgovora koje dajemo na pitanja korisnika i sami tražimo na Googleu. Ako malo istražite, pronaći ćete ih i sami.”
- “Volio bih da ljudi znaju koliko hladnjaci procesora brzo skupljaju prašinu. Svakog proljeća i ljeta u uredu imamo strahoviti porast broja ljudi koji prijavljuju da im se kompjuter gasi ili usporava sam od sebe.”
- “Molim vas nemojte koristiti svoj poslovni kompjuter za gledanje pornografije ili ilegalne aktivnosti. Politika tvrtke, a u nekim slučajevima i zakon, nas obvezuje da prijavimo što smo pronašli. A pronaći ćemo, čak i ako obrišete povijest u pregledniku. Osim toga, te su situacije veoma neugodne za nas informatičare.”
- “Da, kompjuter treba imati instalirane sve apdejte i zakrpe, i programe koje želite koristiti.”
- “Postoji razlika između odlogiranja i gašenja.”
- “Nemojte mi samo reći da kompjuter javlja grešku. Zapišite točan sadržaj poruke koju ste dobili. Pokušati shvatiti u čemu je problem je velika muka, osobito kad korisniku nedostaje rječnik kojim bi jasno opisao što se dogodilo. Ako se javi poruka o pogrešci, zapišite je ili fotografirajte.”
- “Kad kažete da ste restartali već dva ili tri puta – možemo provjeriti jeste li. I znamo da lažete.”
- “Volio bih da ljudi znaju da to što im se kompjuter vuče kao prebijen i treba mu pola dana da se podigne nema veze s internetom. Ne, vaš preglednik se nije zamutio i pokazuje kružić koji se vrti zbog sporosti interneta. To samo znači da je vrijeme da nabavite nešto novije od tog dinosaura iz doba Windowsa XP.”
- “Monitor nije kompjuter. Kompjuter nije hard.”
- “Čistoća je pola zdravlja. Čistite svoje privremene datoteke i keš memoriju. Ako niste sigurni kako, pitajte svog informatičara, bit će mu drago pokazati vam.”
- “Volio bih da ljudi shvate kako njihov hard disk može umrijeti bez upozorenja – podaci su ranjivi i backup je iznimno važan.”