SHARE

Jedna od najvažnijih značajki uspješnih poduzetnika je kreativnost. Kreativnost potiče strast kod poduzetnika i dozvoljava vam i da sagledaju širu sliku i smisle jedinstvene ideje prije konkurencije.

Kreativnost je inspirirala Apple da razviju user-friendly uređaje i operativne sustave, Amazon da ponudi besplatnu dvodnevnu dostavu i Facebook da implementira beskonačni scroll. Ove jedinstvene ideje stvorili su im klijente i postavili su ih ispred konkurencije. Drugi su kopirali ideje, ali svi znaju tko ih je prvi uveo.

Ovi primjeri pokazuju da uspješni poduzetnici trebaju kreativnost i od svakog od njih se može ponešto naučiti. Želite li biti uspješan poduzetnik danas, naučite od najboljih. Evo koje je najbitnije korake za poticanje kreativnosti koriste profesionalci:

1. Čitaju

Nećete naići na uspješnog poduzetnika (osim možda na Balkanu) koji u slobodno vrijeme ne čita. Ti ljudi znaju da knjige imaju moć da potaknu kreativnu stranu mozga i stvore nove ideje.

Čitaju i časopise i knjige koje nisu striktno vezane za njihovu branšu. Čitanje vijesti iz struke iznimno je korisno, ali tako će vam teško na pamet pasti nešto čega se prije nitko nije sjetio. Ako čitate o temama izvan vaše specijalnosti, na svijet ćete gledati kreativnije nego prije.

2. Odmaraju se u tišini

Kad ste poslu ili se bavite rekreacijom, okolina vas lako omete. Možda ćete razmišljati o vašem poslovnom planu, o tome što ćete jesti za ručak, o financijskoj situaciji i slično. Sve te distrakcije priječe vam dotok kreativnosti. Vrijeme provedeno u tišini otvara vrata kreativnosti, stoga ga je bitno njegovati.

Neki poduzetnici vole meditirati, drugi ne, i to je sasvim u redu. Ali pametni poduzetnici shvaćaju vrijednost vremena provedenog u samoći, jer im to dopušta da razmišljaju dugo, bez prekida. Neki to postižu šetnjom ili planinarenjem, drugi sjede u udobnoj fotelji 30 minuta i gledaju u strop. Neki čak uživaju u samoći raditi jednostavan monoton posao. Nije bitno kako provodite slobodno vrijeme, bitno je samo da odvojite dio dana samo za sebe.

3. Zapisuju stvari

Uspješni poduzetnici svjesni su da sve kreativne misli koje su povezane za biznis treba odmah zapisati. Znaju da je lako zaboraviti misli koje samo prolete umom.

Nabavite, primjerice, ploču za pisanje ili neku robusnu bilježnicu kako bi mogli pratiti svoj tok misli kad vas “pukne” inspiracija. Mogućnost zapisivanja kreativnih misli je neprocjenjiva.

Nema veze ako mislite da je neka ideja suluda. Možda ćete neke ideje odmah odbaciti kao nemoguće, i nećete ih ni zapisati. Ali to vam samo prigušuje kreativnost. Nikad nećete znati funkcionira li nešto, osim ako dobro ideju razradite. Neke najluđe ideje su dovele do najboljih postignuća u tehnologiji i biznisu.

4. Razmišljaju poput djeteta

Postoji ogromna razlika između djetinjastog ponašanja i razmišljanja poput djeteta, a to uspješni poduzetnici dobro znaju. Dječji um je jednostavan, a mnogima su potrebne takve misli kako bi iznjedrili kreativne ideje. Djeca su poznata po svojoj bujnoj mašti te kreativnosti, i čak i kad te misli nemaju smisla, razmišljanje poput djeteta može potaknuti maštovitost i kreativnost.

Ove su tvrdnje i potvrđene znanstveno. Studija predstavljena u Wall Street Journalu pokazala je da su ljudi koji su zamislili da imaju 7 godina, imali znatno bolje rezultate testova kreativnog razmišljanja od onih koji su ostali pri svom “odraslom” razmišljanju.

Sljedeći put kad vam zatreba brilijanta ideja, zatvorite oči i vratite se u svoj sedmogodišnji um.

5. Putuju svijetom zbog kreativnosti

To ne znači nužno da posjećuju svaki kontinent, iako neki i to rade. Ali bitno je samo da uzmete vremena i sagledate svijet oko sebe. Ako možete putovati u inozemstvo, to je super, ali ako ne možete, prošetajte se gradom bez da stalno gledate u mobitel ili pločnik.

Uvidjet ćete koje stvari ljudima trebaju, što treba gradu, i kako vaš biznis to može ostvariti. Sagledate li svijet dobro, kreativnost će vam bujati.

Tko zna, možda vam ove tehnike stranice business.com omoguće da se pomoću svojih ideja probijete daleko na tržištu.