Site icon Stratego.hr

Dnevne pauze i godišnji odmor ključ su za održavanje visoke produktivnosti

Odmor

(Flickr / flickr.com/photos/apes_abroad/)

Ovo je zadnji nastavak serijala o produktivnosti. U prethodnima smo pisali što nam sve remeti produktivnost, i dali smo neka konkretna rješenja za učinkovitost. Danas ćemo dati konačnih 9 savjeta kako biti produktivniji, uz dobru organizaciju, redovite odmore i redovit san:

1. Napravite mjesta za odmor u radnom danu

Draugiem Grupa je uz pomoć aplikacije DeskTime otkrila da nakon svakih 52 minute rada treba uzeti pauzu od 17 minuta kako bi radili najproduktivnije. Koristite alarm kao podsjetnik.

2. Umjesto da radite to-do liste, sve zabilježite u kalendar

Bilješke u kalendaru daju vam dodatni poticaj da se nosite sa zadacima, više nego to-do lista. I slobodne aktivnosti zapisujte u kalendar. Studija provedena na National Pingtung University of Science and Technology u Tajvanu otkrila je pozitivnu vezu između upravljanja slobodnim vremenom i kvalitete života.

3. Dan planirajte unatrag

Počnite s vremenom kad bi htjeli završiti (primjerice 17h), potom upišite sve što želite ili morate učiniti taj dan unatrag, uključujući i slobodno vrijeme. Tako ćete imati bolju kontrolu svog poslovnog života umjesto da reagirate na zahtjeve koji se pojavljuju.

4. Redovito koristite godišnji odmor

Istraživanje iz 2010. godine pokazalo je da prosječni Amerikanac prikupi 18 dana godišnjeg, a iskoristi samo 16. Više od 40% američkih radnika koji su dobili plaćeni godišnji nisu iskoristili sve dane prošle godine, unatoč očitim prednostima odmora, prema podacima U.S. Travel Association i Oxford Economics.

Prosječni Francuz uzme duplo duži godišnji odmor. Ta statistika donekle sumira razliku između američkih i europskih radnika. Amerikanci Europljane smatraju lijenima, a u biti je suprotno. Europljani razumiju da im odmor poboljšava učinkovitost na radnom mjestu.

Amerikanci pogrešno smatraju da će im dodatni sati povećati rezultate, ignorirajući čiste dokaze. Tajna učinkovitog rada nije u iscrpljivanju. Loša je ideja preskočiti godišnji, jer šteti produktivnosti i ekonomiji. To je otkriveno u novoj studiji objavljenoj početkom mjeseca. Jedna od najgledanijih epizoda Ted Talksa je u kojoj Stefan Sagmeister govori o moći predaha.

5. Neka vam jutro bude najproduktivniji dio dana

Tim Ferris, autor knjige  “The 4 Hour Work Week”, predlaže da u prva dva sata dana ne pregledavate email. Dan Arielu, suosnivač Timfula i autor bestsellera u New York Timesu : “Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions”, kaže da dnevno imate dva do dva i pol sata produktivnosti na vrhuncu. Tad ste i do 30 posto učinkovitiji. Dan tvrdi da su ljudi najproduktivniji u prva dva sata nakon buđenja ujutro.

6. Kontrolirajte naviku pregledavanja emaila

Neke tvrtke u EU su zaposlenicima ograničili pristup e-mailu na poslu jer im je štetio produktivnosti. Studije su pokazale kako provjeravanje e-maila tijekom radnog dana uzima do 30 % radnog vremena, a ne rezultira produktivnim radom.

Francuska tvrtka ORSE otkrila je da čitanje beskorisnih emailova šteti koncentraciji, jer nakon toga treba 5 minuta kako bi se sabrali i ponovo koncentrirali na zadatke. Studija provedena na Sveučilištu u Kaliforniji, pokazala je da ljudi koji ne pregledavaju redovito email na poslu, manje pate od stresa i da su produktivniji.

Istraživanje provedeno na Londonskom Sveučilištu otkrila je da konstantno pisanje emailova i sms-ova umanjuje mentalnu sposobnost u prosjeku za 10 bodova na IQ testu. Ženama za pet bodova, muškarcima petnaest. To stanje je slično neispavanosti. Muškarcima zadubljenost u elektronske poruke šteti tri put više nego pušenje marihuane.

7. Naučite regulirati vlastite emocije

Istraživanje je pokazalo da vam početak dana iznimno utječe na produktivnost i da više odlažete izvršavanje zadataka ako ste loše volje. Istraživači su dokazali da raspoloženje zaposlenika na početku radnog vremena utječe na to kako će se osjećati ostatak dana. Njihovo ranojutarnje raspoloženje povezano je s percepcijom klijenata i načinom reagiranja na klijentovu narav.

8. Razvijte vlastiti sistem koji će vam pojednostaviti stvari, rutinizirati vas i umanjiti iscrpljenost kod odlučivanja

Roy Baumeister, autor bestsellera “Willpower: Rediscovering the Greatest Human Strenght”, tvrdi da svaka odluka iscrpljuje vašu moć samokontrole. Previše izbora i odluka umanjuju vam moć volje i zbog toga vam se kasnije teže kontrolirati. Stručnjak osobne organizacije David Allen , autor Getting Things Done ima dobrih prijedloga za osobne sisteme

9. Meditirajte i vježbajte usredotočenu svjesnost

Meditacija, kažu istraživanja, pomaže ljudima da se smire, da budu prizemljeniji, da se bolje nose sa stresom, da bolje reguliraju emocije, i da poboljšaju kognitivne funkcije.

Trebamo ponovo definirati produktivnost. Nažalost je danas ona sinonim za prezaposlenost. Trenutna društvena norma produktivnosti je “obaviti sav posao”. Zbog toga izrađujemo to-do liste, i fokusiramo se isključivo na ono što tek moramo obaviti.

Što kad bi produktivnost definirali, umjesto kao “obavljanje posla”, kao nešto što želimo ili volimo raditi. Ili kao dobro obavljen posao, a ne brzo obavljen posao. Što ako preuzmemo kontrolu nad našim životima i počnemo smatrati slobodno vrijeme, odmor i nerad strategijama za povećanje produktivnosti. Ne bi li nam život bio drukčiji?

(preuzeto s psychologytoday)

Exit mobile version