Ponekad se čini da je uspjeh većini nešto nedostižno, da su uspješni ljudi vrsta za sebe i da je nemoguće preći preko crte koja ih dijeli od običnih ljudi. To je pogrešno razmišljanje, ali u njemu ima trunka istine: uspješni su zaista drugačiji.
Ali razlika je u tome što oni biraju u životu, a ne u nekim urođenim osobinama. Svaka uspješna osoba samo je čovjek od krvi i mesa, a male razlike u ponašanju i razmišljanju pomažu im da se istaknu i izdignu iznad masa.
Blog Lifehack popisao je 14 osobina prema kojima se uspješni razlikuju od običnih ljudi:
1. Obični ljudi razgovaraju o drugim ljudima, uspješni razgovaraju o idejama
Tračanje i spuštanje drugih popularne su aktivnosti među običnim ljudima. Oni jednostavno moraju razgovarati o drugima, često s dozom ljubomore. Uspješni ljudi razgovaraju o idejama koje im mogu poboljšati živote.
Planovi, ciljevi, aspiracije – to su aspekti razgovora između uspješnih osoba.
2. Obični ljudi postavljaju ciljeve, uspješni ljudi postavljaju detaljne planove za akciju
Običan čovjek želi prestati pušiti ili izgubiti nekoliko kilograma pa donosi novogodišnju odluku. Najčešće neće uspjeti u tome.
Uspješni ljudi također postavljaju ciljeve. Ali, oni kreiraju i detaljne akcijske planove koji ih vode korak po korak do cilja.
I obični ljudi mogu zacrtati neki cilj, ali smao uspješni ljudi definiraju dnevne, tjedne, mjesečne i godišnje aktivnosti i navike koje će ih odvesti do njihove vizije.
3. Obični ljudi žale se na život, uspješni se prilagođavaju na sve što život nosi
Koliko ste puta morali slušati nekoga kako se žali na svoje probleme, umjesto da napokon preuzme odgovornost i prihvati se rješavanja problema? Ponekad sudbina zna biti nepoštena i brutalna.
Vidite ljude koji žive bolje od vas, imaju više prilika i sva im se vrata otvaraju. Kakvu to reakciju izaziva kod vas određuje jeste li samo još jedan u nizu, ili uspješna osoba.
Činjenica je da svi imaju poteškoća. I oni na dnu društva, i oni s vrha, se u životu bore s nečim. Ne možete kontrolirati zapreke koje će vam život donijeti, ali možete kontrolirati svoju reakciju na njih.
Dok obični ljudi jednostavno priželjkuju da im život postane lakši, uspješni prihvaćaju život kakav je i traže alternativni put.
4. Obični ljudi drže se društvenih normi, uspješni stvaraju svoje
Društvene norme nastale su da bi kontrolirale mase, ne da bi im pomogle. Obični se ljudi boje odstupanja od uobičajenih uzoraka ponašanja. Često ih zaustavlja potreba za time da drugi potvrde njihovo ponašanje. Uspješna osoba to ne očekuje.
Da postoji recept za uspjeh, svatko bi ga mogao ponoviti. U stvarnosti, međutim, stvaranje i testiranje vlastitih pravila zahtjeva krčenje vlastitog puta. To je put pun uspjeha i padova, ali često je neotkriven put taj koji vodi do vrhunskih rezultata.
5. Obični ljudi sanjaju o boljoj budućnosti, uspješni je stvaraju
Svi želimo bolji život: više sreće, slobode, bolje zdravlje i više financijske neovisnosti spadaju u najčešće željene ciljeve. U nekoj mjeri svatko radi na njima.
Međutim, obična osoba fokusirat će se na sanjarenje, dok uspješna ne štedi napora da stvori takvu budućnost. Korak po korak: ta osoba zna da djelovanje, a ne sanjarenje, čini maštariju stvarnošću.
6. Običnim ljudima upravljaju njihove misli, uspješni ljudi upravljaju svojim mislima
Svatko ponekad ima nekih sumnji i negativnih misli. To je u ljudskoj prirodi i tako rade ljudski mozgovi. Mnogi prihvaćaju ove misli kao konačne istine i dopuštaju im da upravljaju njihovim životima.
S druge strane, iznimni ljudi su svjesni utjecaja koje njihove misli imaju, pa utječu na svoje misaone procese da ih navedu da rade u njihovu korist, a ne protiv njih. Dovoljno je prihvatiti da su se negativne misli pojavile, ignorirati ih i usmjeriti se na nešto pozitivno.
7. Obični ljudi vole trenutačno zadovoljenje, uspješni traže dugoročne nagrade
Znate li nekoga tko mrzi biti nagrađen? Ni mi. Ali postoji razlika kako ljudi reagiraju na nagrađivanje.
U vrijeme kad nas uče da cijenimo ugodu više od svega, lako se usmjeriti na instant zadovoljenje. Međutim, uspješni ljudi shvaćaju da često treba pričekati kako bi se iskusilo pravo zadovoljstvo.
Dok se obična osoba lako navuče na kratkoročne nagrade (prejedanje, pušenje, odugovlačenje), uspješna osoba koristi dugoročnu perspektivu nagrade kao pogon do bilo kojeg cilja.
8. Obični ljudi vole izobilje, uspješni ljudi cijene ograničenja
Prosječna osoba voli gomilati imovinu. Čim više imaju, to misle da su sretniji. Na kraju, njihove stvari ih posjeduju, a ne obratno.
Skupi auto koji moraju tek otplatiti, gomila stvari koje moraju čistiti, skladištiti i preslagivati. Nemogućnost postavljanja granica vodi do gomilanja, a to vam skreće pozornost od vaših ciljeva.
Jedna od osobina zaista uspješnih ljudi je to da znaju ograničiti mnogo toga kako bi se usmjerili na ono što je zaista bitno. Ograničavaju nepotrebno trošenje, gubljenje vremena, negativne ljude i misli. Ograničavanjem stvaraju okoliš u kojem uspijevaju.
9. Običnim ljudima je čaša napola prazna, uspješnima napola puna
Stavovi utječu na ponašanje. Gledanje samo negativne strane je loša navika, ali, s druge strane, tako većina ljudi ide kroz život.
Mnogi se žale da nedostaje onaj ključni čimbenik koji bi učinio njihov život boljim. Odnosno, vjeruju da je čaša napola prazna.
Uspješni ljudi uvijek cijede do zadnje kapi ono što imaju. Oni znaju pronaći radost u čaši koja je napola puna.
10. Obični ljudi sude drugima, uspješni samo sebi
Suditi drugima je jedna od najgorih navika, koju mnogi imaju. Kao što ste već pogodili, to su obični ljudi. Rasipaju vrijeme sudeći drugima, umjesto da ga potroše na način da donesu neku vrijednost na svijet.
Istina je da uspješni također sude, ali oni to rade sebi – prosuđuju svoje ponašanje, djelovanje i stav. Koriste tu naviku kako bi doznali stvari o sebi.
11. Obični ljudi svaki dan gledaju televiziju, uspješni ljudi čitaju
Ono što je zajedničko običnim i uspješnim ljudima je da i jedni i drugi vole imati malo slobodnog vremena. Razlika je u tome kako ga provode.
Prema istraživanjima, obični ljudi provode devet godina svog života u gledanju televizije. Činjenica je da televizija jedva dodaje ikakvu vrijednost vašem životu – nebitne vijesti, kontroverzni reality programi i fikcija.
To su tri stupa televizije. I bezbrojni oglasi koji vam prodaju stvari koje vam ne trebaju.
Knjige su na suprotnoj strani spektra. Čitanje daje nevjerojatnu vrijednost – širi vam horizonte i uči vas nove stvari. Koji god problem da imate, već postoji knjiga koja se njime bavi. Uspješni ljudi uvijek rade na samopoboljšanju, pa se radije gube u knjizi nego bezumo buljeći u ekran.
12. Obični ljudi kupuju stvari, uspješni ljudi kupuju vrijednost
Još jedna od razlika između dviju skupina odnosi se na način na koji troše novac. Posebne ponude, ekstra popusti i programi vjernosti dizajnirani su da uvjere kupce u kupnju stvari koje im ne trebaju.
Većina tih stvari dodat će kupcima vrijednost u životu na nekoliko trenutaka, ali uskoro će izblijediti, izgubljeni u hrpama druge imovine. Nestat će i novac.
Uspješni ljudi novcem kupuju vrijednost. To ne mora biti neki predmet. Obično je to vrijednost u obliku iskustva, prilika, dugoročnog povrata na investiciju ili avanture.
13. Obični ljudi žele postati bolji od drugih, uspješni ljudi žele postati bolji od sebe
Ljudi se često izgube u usporedbama s drugima. Tako gube samopouzdanje i vjeru u sebe. Svoje želje formiraju prema tuđim postignućima.
S druge strane, uspješni ljudi pokušavaju postati bolja osoba nego su bili jučer. Isto žele i drugima.
14. Obični ljudi ne znaju reći ne, uspješni ljudi često govore ne
“Ne” je jedna od najmoćnijih riječi kojima možete ubrzati svoj uspjeh. Pa ipak, mnogi ljudi nisu svjesni koliko riskiraju ako je ne koriste dovoljno često. Kažu “da” u bilo kojoj situaciji u kojoj se nađu. Na kraju, moraju reći “ne” najvažnijim stvarima.
Iz kratkoročne perspektive, reći “ne” izgleda zastrašujuće. Ali, dugoročno je bolje reći “ne” sada, nego se suočiti s krajnjim posljedicama pristanka.
Morate reći “ne” lošim prehrambenim navikama, pušenju, sjedilačkom životnom stilu, kako biste mogli reći “da” zdravlju.
Uspješna osoba koristi prednosti riječi “ne” na dnevnoj osnovi, dok obična osoba potcjenjuje snagu te jednostavne riječi.