Kupac je uvijek u pravu.
Ova izjava je mantra uslužnih djelatnosti otkako je svijeta i vijeka. I uopće nije istinita, smatra magazin business.com.
Nije svatko tko plaća vašu robu ili uslugu dobar za vaš biznis. Uvijek postoje manipulatori i toksični klijenti, koje želite izbjeći, bez obzira na to koliko vam treba novac. Takvi će vas na kraju koštati vremena i novca. Mnogo.
Ne morate zadržati svakog kupca. Bolje se posvetite onima koji su sretni i zadovoljni, nego da pokušavate zadovoljiti svakoga. Ovo je jako važan uvid: smijete otkazati kupcima koji su loši za vaš biznis, umjesto da rasipate resurse na svaki njihov hir.
Evo šest znakova da vas vaš kupac nije vrijedan.
Samo malo upozorenje prije liste: nemojte odmah odlučiti da je neki klijent loš. Dobro procijenite okolnosti i tek onda odlučite hoćete li raditi s njime ili nećete.
1. Klijent je nerazuman
Ovo može varirati od klijenta do klijenta, ali prepoznat ćete to kad ih vidite. To može biti, primjerice, klijent koji traži instant rezultate i očekuje da se sve obavi odmah, bez obzira prema vama i drugim klijentima.
Osjećate li da je klijent uglavnom nerazuman, vrijeme je da im pristojno priopćite kako niste više u mogućnosti ispunjavati njihove potrebe te kako bi bilo najbolje da rješenje potraže drugdje.
2. Klijent mikromenadžira
Mikromenadžiranje je skupo za vas, i u konačnici, za vaše klijente. Mislite li da ste prava osoba za posao te da klijent ima dobar razlog zašto je odabrao baš vas, nemojte mu dopuštati da vam se miješa u rad.
U redu je ako klijent želi biti informiran i dati sugestije, koje ćete uključiti u projekt, ali traži li da se sve obavi po njegovom, to je previše. Vama će ostati samo frustracije, a klijent će i dalje biti nezadovoljan.
3. Klijent ne plaća
Previše je ovakvih, osobito u uslužnim djelatnostima. Najgori su oni koji prekinu kontakt kad se pokušate naplatiti, čineći da se osjećate kao da radite nešto neprikladno.
Uvijek će biti onih koji misle da vaš proizvod ili usluga nisu vrijedni njihova novca. Ili oni koji misle da, budući da imaju problema gotovinom, ste vi izgubili želju za naknadom za vaš obavljeni rad. Jasno im priopćite da nije tako i zatražite plaćanje.
Ako i dalje ustraju u tome da ne mogu platiti, ili ponude nepristojno malo novca, otkažite im suradnju. Nisu vrijedni tog natezanja.
4. Klijent vrijeđa ili je neugodan
Dobrodošli u tužni svijet uslužnih djelatnosti. Najveće zlo u biznisu: kupac koji misli da osoba s druge strane telefonske veze/maila/chata nije ljudsko biće.
Ako netko zlostavlja vaše ljude ili čini posao neugodnim iskustvom, riješite ga se. Vaša tvrtka treba lojalnost zaposlenika više nego što treba zahtjevnog klijenta koji ne zna pokazati osnovnu pristojnost.
5. Klijent troši previše tvrtkinog vremena
Ako vam se netko prečesto obraća i oduzima vrijeme više nego bi pojedini klijent trebao, možda je vrijeme za rastanak. Ovi se klijenti obično dijele na dvije kategorije:
Lijeni klijenti. Nije im problem nazvati vas i ugnjaviti zbog jednostavnog problema koji je već riješen na vašem webu ili ste ranije o njemu razgovarali. Imaju potencijal da beskrajno iscijede vaše resurse ako ih se ne riješite.
Klijenti sa stvarnim problemima. Oni imaju probleme koje treba riješiti. Morate shvatiti koliki su razmjeri tih problema i jesu li vrijedni vašeg vremena, jer pretjerani rad na njima vas može udaljiti od ciljeva vaše kompanije. Odlučite li da klijent nije vrijedan vašeg vremena, otkažite mu. Sačuvat ćete resurse svoje tvrtke za korisnije pothvate.
6. Klijent prijeti
Uvijek postoje oni koji prijete da će vam otkazati suradnju. To je taktika zastrašivanja namijenjena tome da vas prisile da stvarima pristupate s njihovog gledišta. Nemojte biti talac takvih neprofesionalnih klijenata. Ako ustraju u tome da netko drugi može obaviti posao bolje od vas, zašto onda ne posluju s njime?
Ponekad klijent može zaprijetiti da će vas ocrniti na društvenim mrežama. Ne potcjenjujte njihovu moć, ali nemojte popustiti ako ste u pravu. Internet zna biti pravedan prema nasilnicima koji to zaslužuju.
Zaključak
Koliko god vam je potreban svaki klijent, budite sigurni da znate s kim se upuštate u posao. Krivi klijent može vas stajati više nego očekujete.
Provjerite jesu li vaši klijenti poput ovih s našeg popisa. Možda nekima od njih posvećujete više napora nego zaslužuju.