Zamislite da vas je netko upravo predstavio osobi koja potencijalno može postati veliki klijent. Dok se vi pripremate za prezentaciju koju ste dogovorili, i nadate se da ćete dobiti posao, što mislite da ona radi?
Gugla vas, naravno. I vjerojatno će među prvim rezultatima vezanim uz vaše ime dobiti i vaš profil na LinkedInu.
Što će je tamo dočekati? Loša fotografija? Zastarjele informacije? Političko izjašnjavanje?
Ako želite izbjeći taj loš prvi dojam, ključno je imati dobar profil na LinkedInu. Časopis Entrepreneur savjetuje da učinite ovih pet stvari, želite li odavati dojam kompetentne i profesionalne osobe:
1. Prestanite koristiti neprofesionalne fotografije
LinkedIn nije Facebook niti Instagram. To je mjesto gdje trebate pokazati profesionalnu stranu svoje osobnosti, a sve kreće od fotografije. Ako na fotografiji lupate kriglom piva o drugu kriglu, nije dobro. Isto vrijedi i za obiteljsko okupljanje. Treba vam čista, profesionalna fotografija, portret s bijelom ili neutralnom pozadinom. Ako je nemate, unajmite profesionalca.
2. Ne zaboravite osvježiti svoj profil
Kad vas klijenti potraže na LinkedInu, pa vide da tamo piše da još radite za neku prethodnu kompaniju, ostavili ste loš prvi dojam. Vaš profil je živi CV koji morate redovito osvježavati kako bi bio u skladu sa stvarnošću. Također, mora biti u skladu s vašim drugim javno dostupnim životopisima, osobito s onim koji je na stranici vaše tvrtke, ako ga imate. Osvježite profil uvijek kad promijenite tvrtku, naziv radnog mjesta ili osvojite neko priznanje.
3. Prestanite objavljivati neprikladan sadržaj
Vaše strastveno mišljenje o najnovijih epizodi Shopping kraljice je možda u redu za objavu na Facebooku ili Twitteru, ali mu nema mjesta na LinkedInu (osim ako niste trač novinar). Ne objavljujte osobna i politička mišljenja koja mogu uvrijediti potencijalne poslodavce, klijente i dobavljače. To ne znači da ne možete biti vi na LinkedInu, samo budite svoja profesionalna persona. Ono što ne biste rekli na poslovnom sastanku, nema mjesta na LinkedInu.
4. Prestanite biti narcisoidni
Znate onu osobu na zabavi koja ne zna prestati pričati o sebi? Nemojte biti ta osoba. Mnogi koriste LinkedIn samo za samopromociju. Stalno postaju i komentiraju nešto o svojoj kompaniji, svojim proizvodima, događanjima ili članku koji su napisali. Nitko se ne želi povezati s ljudima koje zanima samo samopromocija. A poslodavci ne žele ljude za koje se doima da nisu timski igrači.
Umjesto toga, budite iskreni i konstruktivni. Razmišljajte kako vratiti vrijednost drugim korisnicima i industriji u kojoj radite. Dijelite citate i članke koji su u skladu s vašim vrijednostima i brendom.
5. Prestanite zanemarivati LinkedIn
LinkedIn nije samo za one koji traže posao. To je gotovo beskonačna mreža uspješnih, zaposlenih, osoba, prostor na kojem se možete postaviti kao lider na svom području.
Svaki tjedan objavite citat ili sliku koja je u skladu s vašim privatnim i poslovnim vrijednostima. Vrijeme je da LinkedIn počnete koristiti kao moćnu platformu kakva on je.