Mobilno plaćanje i dalje je nova tehnologija. U Hrvatsku je stiglo tek prije nekoliko godina. To je industrija koja stalno raste i plaćati mobitelom će sigurno vremenom uzimati sve više maha.
U SAD-u je tvrtka Pew Research provela anketu, u kojoj je gotovo 66 sudionika napisalo da smatra da će smartphone zamijeniti tradicionalne načine plaćanja do 2020. godine. Taj rezultat nas ne čudi.
Više od 80 posto mladih ljudi u Americi posjeduje smartphone. I 60 posto njihovih roditelja. Kad bi mogli birati, više od 30 posto kupaca bi odabralo plaćanje mobitelom, a ne novčanikom u dućanu. Za Hrvatsku nemamo podatke, ali smo sigurni da previše ne zaostajemo u tom pogledu.
Što je nekoć bila rubna tehnologija, danas postaje popularno. Ako ne integrirate opciju mobilnog plaćanja u biznis, uskoro će vam postati sve teže uvjeriti klijente da kupuju vaše proizvode i usluge.
Ako i dalje niste sigurni je li sistem mobilnog plaćanja prava stvar za vas, evo nekoliko manje poznatih činjenica koje bi vas trebale uvjeriti u njihov potencijal:
1. Mobilnim plaćanjem možete uštedjeti novac
Prihvaćanje mobilnog plaćanja često je jeftinijeod tradicionalnog plaćanja karticom. Uz pravu opremu, moguće je izbjeći 1 do 3 posto naknade kartičarima.
Uz promjenu ćete, ako ste vlasnik biznisa, umanjiti troškove i povećati prodaju.
Naknade za procesiranje postoje i u mobilnom svijetu, ali budući da tržište mobilnog plaćanje postaje sve kompetitivnije, sve će više padati. Neki davatelji usluge čak ne traže niti ugovore.
2. Plaćati mobitelom: jedno rješenje za sve
Postoji velik broj opcija za mobilno plaćanje, i neki klijenti nisu voljni isprobati nove platforme kad su pronašli opciju koja im odgovara.
Ako ste prodavač ili nuditelj usluge, ne morate imati svaku opciju za mobilno plaćanje na raspolaganju. Većina platformi se objedinjuje.
Vjerojatno najbitnija, near field communication (NFC) polako postaje standard u industriji mobilnog plaćanja. Prema Juniper Researchu, prodaje bazirane na NFC tehnologiji trebale bi skočiti sa 60 milijardi američkih dolara (2012) do 110 milijardi (2017).
Ako već imate uređaj za NFC, možete uzeti veliki dio kolača mobilnog plaćanja. A i noviji EMV čitaći također prihvaćaju NFC transakcije, tako da će vam buduća unaprjeđenja biti relativno jeftina.
3. Demografska slika mobilnog plaćanja
Kad pomislite na korisnika smartphonea, najčešće pomislite na tinejdžere i mlade ljude. Ali postotak ljudi koji plaćaju mobitelom veći je među ljudima između 35. i 44. godine (29 posto) nego ljudima od 25. do 34. godine (20 posto).
Suprotno ustaljenom mišljenju, generacija X je puno unosnija što se tiče mobilnog plaćanja od milenijalaca i generacije Z.
4. Mobilna plaćanja zahtijevaju mobilnu prisutnost
Otprilike 25 posto svih korisnika smartphonea kupilo je nešto uz pomoć svog uređaja. U prosjeku, ti kupci provode nevjerojatna 2 sata dnevno na svojem mobitelu.
Kako bi iskoristili mobilno plaćanje, morate biti prisutni online. Točnije, vaša web stranica mora biti optimizirana za mobitele kako bi se približili ogromnom broju potrošača koji provode tolike sate pred svojim sitnim ekranima.
Dodatna prednost je i to što stranica prilagođena mobitelima ima bolji SEO.
5. Dani novčanica i kartica su odbrojani
Ako vas nijedna od prethodne četiri točke i dalje nije uvjerila, možda ovo hoće:
Gotovina definitivno izlazi iz mode.
Otprilike 10 posto Amerikanaca uopće ne nosi gotovinu sa sobom. Prema Federal Reserveu, ljudi koji nose gotovinu najčešće imaju manje od 20 dolara u novčaniku. Do 2017., gotovinske transakcije će imati manje od 25 posto udjela u svim kupovinama u trgovinama.
Možda još više iznenađuje činjenica da i utjecaj kreditnih kartica stalno pada.
Prema istraživanju Harris Polla, 63 posto Amerikanaca vjeruje da će mobilna plaćanja zamijeniti plastiku u budućnosti, a 30 posto njih vjeruje da će se taj prijelaz dogoditi unutar sljedećih 5 godina.
Malo je vjerojatno da će smartphonei u potpunosti zamijeniti tradicionalne lisnice, ali poruka je jasna. Mobilni uređaju brzo postaju trend u kupovini.
Kako da mobilno plaćanje funkcionira za vas
Ako ste vlasnik malog biznisa, lako će vas preplašiti velik broj opcija plaćanja mobitelom. Ali prijelaz nije ni približno bolan kao što mislite. Kad stvari napravite kako treba, možete znatno povećati protok novca, umanjiti troškove i povećati profit.
(prilagođeno s business.com)