Bilo da ste sami šef, ili radite za veliku tvrtku, produktivnost je svima u najboljem interesu. Postoje načini na koje možemo maksimalno iskoristiti vrijeme, više obavljati, poboljšati rezultate, i čak provoditi manje vremena u uredu. Evo koje je savjete podijelila stranica specijalizirana za posao business.com:
1. Nemojte miješati zaposlenost i produktivnost
Ovo je najveća pogreška koju ljudi rade na poslu. Često radnici stvaraju iluziju produktivnosti – rade više stvari od jednom i misle da rade puno. Ako se nađete u takvoj situaciji, zastanite, duboko udahnite i pitajte se:
“Jesam li produktivan ili samo zaposlen?”
Multitasking vam samo skreće pažnju, i uvelike narušava kvalitetu rada. Izaberite jedan zadatak, i potpuno mu se posvetite. Na kraju ćete postizati više, brže, zbog čega ćete se osjećati izvrsno, i obavljati više zadataka s liste.
- Savjet: Neka vam zadaci budu značajni, kao “razvijmo aplikaciju za strano tržište”, a ne “preuredit ću svoje datoteke”. Bitno je naravno i da ste okruženi radnom atmosferom, ali pitajte se zašto nešto radite – kako bi bili zaposleni, ili kako bi bili produktivni?
Još jedan ogroman gubitak vremena kojeg se morate paziti su sastanci. Pazite se tih misterioznih vremenskih zamki. Često ćete se zbog prisutnosti na sastanku osjećati ako da radite nešto bitno, ali sastanci su rijetko produktivni.
- Savjet: Ako je moguće, sudjelujete samo u onim sastancima gdje je vaša prisutnost baš nužna. Kad se tema promjeni u nešto što vas se ne tiče, nemojte se libiti otići i nastaviti raditi. Iako možda mislite da pridonosite sastanku, na kraju vas samo odvlači od vaših zadataka, što znači da gubite produktivnost.
2. Upoznajte alate i naučite ih iskoristiti
Postoji puno alata za produktivnost na tržištu, ali ključno je upoznati ih i iskoristiti što više možete. Primjerice to-do lista može biti blagoslov, ali i prepreka. Ako znate kako je iskoristiti, može vam biti ogromna prednost. S druge strane, možete se ugušiti u moru papirića, i izgubiti u džungli zadataka koje nikad nećete izvršiti.
- Savjet: Većina stručnjaka za produktivnost predlaže da na to-do listu stavite maksimalno od 5 do 10 zadataka. Tako se nećete prestraviti. Možete koristiti i aplikacije za to-do liste (Things), koja vam može pomoći da odmah ujutro znate što vam je raditi. Postoje i dobre tablice u Wordu i Excelu, a i običan papir je dovoljan.
Znanje je moć i uvijek je dobro znati gdje trošite vrijeme, a pritom vam mogu pomoći softwarei za praćenje vremena:
- Savjet: Upoznajte vaše navike i potom se usmjerite na pravi put. Primjerice, možda primijetite da dnevno provedete 2 sata na Facebooku a da toga niste ni svjesni. Uz to saznanje, možete birati produktivnije stvari. Postoje brojni programi, a besplatan i jednostavan način za praćenje vremena je Desk time.
3. Iskoristite “mrtvo” vrijeme
Prosječna osoba provede dnevno od 45-62 minute čekajući. Cijeli sat kratkog, 24-satnog dana. Zašto ne iskoristiti to vrijeme? Evo nekoliko ideja:
- Savjet: Tijekom dana, dodajte u favorite neke članke koje bi htjeli pročitati. Sljedeći put kad ste u busu, tramvaju ili vlaku, izvadite smartphone i pročitajte te članke. Ovo možete raditi bilo kad putujete, i s bilo kojom literaturom.
Kombinacija poznavanja alata, prilagođavanja dnevnih navika i maksimiziranja vremena su male stvari koje možete učiniti, ali puno ćete više obaviti u danu ako ih naučite. Primijetit ćete da će vam produktivnost stalno rasti, više ćete obavljati, i bit ćete svjesniji kako provodite svoje radno vrijeme.