Nitko ne očekuje da će raditi za novog Nelsona Mandelu ili Richarda Bransona, ali svaki bi menadžer trebao težiti tome da postane bolji vođa.
Istina je da gotovo bilo tko može biti menadžer ako se potrudi i dobro odigra svoje karte, ali ne može svatko postati sjajan vođa.
Često se griješi kad se misli da dobar lider mora biti najbolji kadar, ali to uopće nije tako.
Sjajno liderstvo se ne zasniva na jednoj osobi, nego na timu. Postati dobar vođa moguće je kroz proces koji traje, i možete biti sigurni da svaki vrstan lider zna sljedećih pet pravila top menadžera:
1. Nema “nas” i “njih”
Jeste li ikad radili u tvrtki u kojoj menadžeri stalno koriste riječ “vi” kad govore o timu, umjesto “mi”? Takva radna okružja nisu dobra za svakoga i samo vode do toga da se zaposlenici osjećaju kao da su u stalnoj bitci protiv menadžmenta i ne mogu komunicirati na istoj razini.
Veliki lideri ne omalovažavaju ljude kako bi se osjećali moćno – oni predaju moć drugima kako bi ojačali cijeli tim. To znači da bi uvijek trebalo govoriti: “Kako ćemo mi ovo obaviti?” ili “Kako mi možemo to riješiti?”
2. Ubacite se kako bi pomogli drugima
Njegovanje kulture u kojoj zaposlenici pomažu jedni drugima je dobar put do uspješne tvrtke. Na žalost, mnogi od nas se osjećaju nelagodno kad traže ili nude pomoć, jer se boje da će ih netko osuditi kao neznalice.
Ali još se nije rodio čovjek koji zna sve. Umjesto da trošite dane i dane na svladavanje nečega, bolje je pitati nekoga tko to već zna, i riješiti problem u nekoliko sati. Dobri vođe razumiju važnost blisko povezanog tima čiji su članovi sretni i zadovoljni kad mogu jedni drugima pomoći.
3. Koristite snagu pozitivnosti
Ne postoje neuspjesi – postoje samo prilike za učenje. Bez obzira na situaciju, negativan stav nikad ne može pomoći. Negativne reakcije menadžmenta samo narušavaju timski moral te izazivaju pad produktivnosti.
Čak i situacije koje nastaju od najmanje poželjnih ishoda mogu se upotrijebiti za pozitivne promjene i postizanje boljih rezultata u budućnosti. Poticanje pozitivnih emocija jača pozornost, budi želju za akcijom i čini ljude otvorenijima kritici te iskušavanju novih stvari. A to je što lideri žele od svojih timova, zar ne?
4. Nadahnite naporan rad, nemojte ga diktirati
Govorite li svojim ljudima da moraju više raditi, neće vas uvijek poslušati. Ljudi moraju osjetiti strast prema tome što rade, kao i motiviranost.
Da bi tvrtka nekome usadila strast, potrebno je vrijeme, a to podrazumijeva njegovanje korporativne kulture te izgradnju tima istomišljenika. Veliki vođe obično imaju zacrtan veoma uočljiv dugoročni cilj i potiču ljude da gledaju širu sliku.
Svakodnevne radne zadatke, međutim, razbijaju na manje etape koje je moguće dostići. Iako svaki zaposlenik radi samo na malom djeliću, svi vide kako doprinose velikoj viziji.
5. Pustite ih da rade
Najveći izazov za menadžere je da shvate kako mogu pustiti zaposlenike da samostalno obavljaju svoj posao. Osim što ubija produktivnost, mikromenadžiranje šteti samopoštovanju radnika, kao i poštovanju koje osjećaju prema menadžeru.
Veliki lideri vjeruju zaposlenicima i sigurni su da njihovi ljudi mogu obaviti posao bez držanja za ručicu. Nemojte zaboraviti da postoji razlog zašto se zaposlili svoje ljude. Lideri samo daju prave alate i procese kako bi omogućili zaposlenicima uspjeh.
Vrhunsko liderstvo odlikuje se otvorenom komunikacijom u svim smjerovima, jačanjem individua prepoznavanjem njihovih snaga te postizanjem timskih uspjeha, bez solo igre. Pogodite li te stvari, na putu ste do uspjeha.
(prilagođeno s workawesome)
[…] Za učinkovit menadžment najvažnije je dobro voditi osnovne procese u tvrtki. A to znači da trebate redovito izvlačiti najbolje iz svojih ljudi. […]