U uredu često najbitniji zaposlenik nije i najpametniji, već onaj koji izvlači najbolje iz drugih.
Sigurno ste naišli na takve ljude, koji donekle poznaju svoju struku, ali nisu baš “meštri”. A opet, oni dobivaju promaknuća i povlastice – a to vas nervira jer znate da ste bolji u poslu od njih.
Evo u čemu je stvar. Isto kao što ljudi kupuju proizvode vođeni emocijama (neki vole Apple jer je Apple, neki vole Staročeško pivo samo jer su iz Daruvara), tako se i ljude “kupuje” često iracionalno. Ljude kupujemo (i promoviramo) emocionalno. To znači da na poslu (a i u mnogim drugim aspektima života), nije bitna samo učinkovitost. I to je u redu; takva je ljudska priroda, imamo instinkt da se povežemo s nekim ili nečim.
Naginjemo stvarima i ljudima zbog kojih se dobro osjećamo – takva nam je kemijska struktura. Ovisnici smo o endorfinima. Ljudi zbog kojih se osjećamo dobro potiču nam taj osjećaj, i zato oni češće napreduju.
Biti omiljen je moćan alat, i svi bi ga trebali razviti na poslu. Evo 3 osnovna načina kako postati omiljen među kolegama:
1. Više slušajte
Slušanje je poput super-moći, i simpatični ljudi ovo intuitivno znaju. Oni slušaju što drugi imaju za reći. Zbog toga su vrhunski prodavači. Ne pričaju toliko često, ali puno slušaju. Možda ne radite u prodaji, pa mislite da se ovo ne odnosi na vas, ali u biti smo svi uključeni u svojevrstan sistem razmjene. Ako želite da drugi ljudi rade s vama, da vide stvari iz vašeg gledišta, ili vam pomognu na bilo koji način, vi već prodajete. Prodaja je uvijek prisutna, stoga saznajte što drugi žele, i dokučite kako im možete pomoći da to i ostvare.
2. Više pitajte
Jedan od najmoćnijih ljudskih alata je sažet u kratko pitanje: “Što ti misliš?”. Te tri magične riječi mogu sve promijeniti. Kad pitate ljude za mišljenje o vašem radu, i potom slušate (vidi prethodnu točnu) njihov odgovor, vrlo brzo ćete postati omiljeni poslu. Ljudi se vole osjetiti važnima, vole da je njihovo mišljenje bitno.
3. Kako postati omiljen među kolegama? Odajte im priznanje
Nemojte zanemariti moć priznanja. Kompliment (iskren), zahvala, ili priznanje može vam uvelike podići simpatičnost. Zvuči vrlo jednostavno, ali često zaboravljamo prepoznati tuđi dobar rad. Sjetite se ljudi koji vam svaki dan pomažu, i svakome od njih se srdačno zahvalite.
Biti omiljen nije nešto za što se dijele diplome (barem ne službene), ali svakako je krucijalno za napredak na poslu. Morate razumjeti da za posao nisu bitni jedino rezultati, već i osjećaji onih koji s vama rade svaki dan.
(prilagođeno s succes.com)