SHARE

Bilo da radite od kuće ili idete na posao, većina ljudi ima neki tip kućnog ureda gdje obavlja posao za poslodavca, ili za neki svoj dodatan projekt. Osobno povremeno pišem od doma, a i iz hobija povremeno snimam glazbenike (prijatelje) i miksam glazbu.

Okruženje ima velik utjecaj na produktivnost, stoga je bitno na neke stvari obratiti pozornost kad dizajnirate kućni ured. Programer i informatičar Mark Shead zna puno o tome, jer već godinama od doma razvija software za razne tvrtke, i pomaže im da iskoriste postojeće alate i sredstva. Evo što on kaže kako izraditi produktivan kućni ured:

1. Udaljenost je bitna

Pri dizajniranju kućnog ureda, pazite da sve potrebne stvari stavite u blizinu. Primjerice, ako trebate često skenirati dokumente, nemojte skener odložiti u ormar ili u suprotni kut sobe. Mora biti na lako dostupnom mjestu. Što vam za pojedini zadatak treba više truda, to ćete ga rjeđe raditi, stoga alate posložite tako da su vam najbitniji na dohvat ruke.

Kad vam se počinje stvarati nered, analitički pronađite uzrok. Primjerci, ako vam je skener odaljen ili zakrčen, nećete skenirati dokumente, i hrpa papira će vam prepuniti stol. Ako vam je kanta za smeće odaljena tako da morate “šutirati trice”, nered će se nakupiti svugdje po sobi, a dio smeća će ostati na stolu.

2. Osvjetljenje je vrlo bitno

Moj brat je arhitekt, i kod zgrade uvijek primjećuje osvjetljenje, jer se na to stavlja posebna važnost, pogotovo kod interijera. On zna kako optimalno postaviti svijetlo tako da se širi ravnomjerno po sobi. Većina ljudi ne živi u dizajnerskom domu, tako da sami trebaju paziti na osvjetljenje. Osobno imam sreće da mi soba ima velik prozor koji gleda na jug, pa dobivam dosta dnevnog svijetla.

Mark predlaže korištenje štedne žarulje u prirodnoj boji danjeg svijetla. Kaže da mnogi ljudi izbjegavaju štedne žarulje jer misle da su sterilne i slabe, ali štedna žarulja od 85W u biti daje više svijetla nego standardna od 100W.

3. Kontrolirajte zvuk

Zvukovi mogu biti ogromna distrakcija, bilo da je riječ o iritantnom šuštanju peći, ili zvukovima ceste izvana. Ako imate pod bez zaštite, stavite tepih kako bi apsorbirali zvukove i odjeke. Ako su ljudi iznad vas glasni, razmislite o izolaciji mineralnom vunom kako bi uklonili zvukove. I prozori su vrlo bitni – ako ste u mogućnosti nabavite izolacijska stakla duple debljine.

Ako pak nikako ne možete blokirati zvukove, pustite glazbu kako bi nadglasali distrakcije. Ovo ponekad pali, a nekim ljudima čak i pomaže pri radu. Pritom pazite i na to koja glazba vam odgovara. Predlažem instrumentalnu, jer mi se uz vokalnu glazbu osobno teže fokusirati na pisanje.

4. Ergonomija

U pravilu želite da vam podlaktice i leđa zatvaraju kut od 90 stupnjeva, pa podesite visinu stola i sjedalice tako da vam zapešća sjedaju ravno na tipkovnicu. Monitor postavite tako da ne trebate glavu kriviti prema dolje ili gore kako bi lijepo vidjeli. Mark predlaže stranicu OSHA, koja ima dosta informacija o uređivanju ergonomije na radnom mjestu. Bitno je da obraćate pozornost na vaše tijelo, i da se ispravite kad se krivo držite.

5. Za produktivan kućni ured pametno je uložiti u dobru sjedalicu

Ako imate kućni ured, ova će vam se investicija isplatiti. To ne mora značiti da kupite najskuplju sjedalicu na tržištu, ali nekad vam bude udobna i prikladna. Mark kaže da sjedi već 10 godina u istoj sjedalici, ali da mu je trebalo 6 mjeseci da je pronađe. Ako vam se sjedalica ne sviđa, u joj nećete htjeti sjediti, a još manje raditi. Sjedalica je komad namještaja s kojim ste najčešće u kontaktu –pronađite onu koja vam odgovara.

(prilagođeno s productivity501)

1 KOMENTAR

Comments are closed.