Nije tajna da se ured promijenio tijekom proteklih desetljeća, i da danas većina zaposlenika dugo sjedi pred ekranom kompjutora.
Nekadašnja granica između života i posla nije više tako jasna, ponajviše iz razloga jer se društvene mreže sve više koriste u biznisu zbog marketinga.
Ali za neke poslodavce bi dopustiti korištenje društvenih mreža u uredu bio apsurd. Mnoge velike tvrtke čak i u Hrvatskoj ne dopuštaju korištenje društvenih mreža u radno vrijeme. Možda to ima smisla, jer se smatra da su društvene mreže uglavnom gubitak vremena i beskorisne.
Za zaposlenika mogućnost provjere događanja na društvenim mrežama može biti veliko iskušenje, ali ako ne radi u marketingu ili menadžmentu društvenih mreža, nije baš vjerojatno da ga se plaća za to da bude na Facebooku.
Ali što se događa kad poslodavac odluči zabraniti Facebook? Podiže li to produktivnost, ili šteti raspoloženju zaposlenika? Evo četiri razloga zašto bi društvene mreže trebale biti dopuštene u uredu:
1. Gubite talentirane ljude
Osjećaj povezanosti je esencijalan za milenijalce, i ako previdite tu činjenicu, to se može loše odraziti na vašu sposobnost da pridobijete i zadržite najbolje.
Velik broj pripadnika te generacije kaže da neće prihvatiti posao ako društvene mreže nisu dopuštene na radnom mjestu.
Mlađi zaposlenici navikli su na redovnu uporabu društvenih mreža. Ako ih poslodavac zabrani, neki će potražiti drugi posao. To će uroditi gubitkom kvalitetnih ljudi.
Društvene mreže su važan dio dnevne komunikacije i identiteta, ne samo za mlađe generacije. Danas ih koristi i više od polovice zaposlenika starijih od 35. Društvene mreže su redovni oblik ljudske interakcije i to se više ne može poreći.
2. Smanjujete produktivnost
Poslodavci se boje da će zaposlenici zbog društvenih mreža biti manje produktivni. Međutim, zaboravaljaju da nije važan broj sati na projektu, nego rezultat koji ti sati donesu. Uvijek mjerite produktivnost prema konačnom učinku.
Studija sveučilišta Melbourne utvrdila je da su oni koji redovno surfaju internetom u radno vrijeme produktivniji od onih koji to ne rade. Stoga, usprkos vjerovanjima, društvene mreže imaju svoje mjesto u uredu.
Neki poslodavci znaju da zaposlenicima trebaju kratki periodi odmora kako bi održali produktivnost. Društvene mreže i provjera mailova su takvi oblici osvježenja uma.
Zaposlenici koji rade previše počinju zabušavati. Društvene mreže mogu im donijeti malo potrebnog odmora od projekta.
Dva sata na Facebooku mogu biti veliki problem, ali petominutna stanka to nije. Nitko se ne može koncentrirati samo na rad punih osam sati. Kratki odmori uz društvene mreže nužni su ako želimo da zaposlenici ostanu produktivni.
Dobar način za obeshrabriti pretjerano gubljenje vremena na društvenim mrežama je putem otvorenog uredskog okružja, u kojem su ekrani kompjutora vidljivi drugima.
3. Izazivate nepovjerenje
Ako zaposlenik loše govori o vašoj tvrtki na društvenim mrežama, u radno vrijeme, morate nešto poduzeti. Ali zabrana društvenih mreža u uredu neće vam donijeti pobjedu.
Nije važno blati li zaposlenik kompaniju u radno vrijeme ili u slobodno vrijeme, nije problem u tajmingu, nego u stavu zaposlenika.
Zabranite li društvene mreže, šaljete zaposlenicima poruku da im ne vjerujete. Odgovorni zaposlenici znaju da moraju dovršiti zadatke i postići kvalitetu. Dopustite li im nekoliko minuta dnevno na društvenim mrežama, bit će angažirani i imat će više energije.
Dobro je sastaviti upute za ponašanje tijekom radnog vremena, kako biste izbjegli katastrofe. Te bi upute trebalo davati novim zaposlenicima prvog dana.
Produktivnost je stvar ravnoteže. Zabraniti Facebook je isto kao i zabraniti im da na poslu razgovaraju o nogometu. Društvene mreže su za njih način da se na kratko opuste podalje od radne situacije u kojoj jesu.
4. Inhibirate komunikaciju
Društvene mreže ne prekidaju komunikaciju licem u lice u uredu – one pomažu. Jedna studija kaže da je tri od pet ispitanika ustvrdilo kako su im društvene mreže poboljšale odnose na posu, a jedan od troje je putem društvenih mreža poboljšao projekte na kojima je radio.
Kao mailovi i poruke, društvene mreže su dobar način za zaposlenike da neformalno komuniciraju sa znancima i grade jače veze, što rezultira ukupno boljom komunikacijom na radnom mjestu.
Ojačajte svoje zaposlenike na način da dopustite društvene mreže, ali uspostavite službenu politiku upotrebe i sustav nadzora. Svaki zaposlenik trebao bi biti obučen kako se ne bi dogodila neka katastrofa.
(prilagođeno s Workawesome)