Site icon Stratego.hr

 4 jasne lekcije za učinkovit menadžment

Ništa čovjeka ne iznenadi kao zdrav razum, i pošteno odnošenje prema ljudima” – Ralph Waldo Emerson

Menadžment je težak, ali nije kompleksan. Za učinkovito upravljanje potreban je prije svega zdrav razum. Ali većina se ovoga ne drži. Čak u SAD-u, zemlji poznatoj po svojoj radnoj učinkovitosti, samo 30% zaposlenika je potpuno angažirano na poslu.

Za učinkovit menadžment najvažnije je dobro voditi osnovne procese u tvrtki. A to znači da trebate redovito izvlačiti najbolje iz svojih ljudi.

Victor Lipman dugo je godina bio menadžer u jednoj od najvećih osiguravajućih kuća u Americi, a s te pozicije je odstupio 2012. godine, kako bi se posvetio pisanju knjiga o menadžmentu, i treningu menadžera. Budući da je i diplomirani psiholog, ima širok uvid u temu upravljanja.

Na stranici psychologytoday, podijelio je 4 jasne lekcije za učinkovit menadžment. Vrlo su jednostavne, ali ih mnogi lako zaboravljaju. Ako ih se redovito sjetite, vaši će rezultati biti bolji:

1. Većina ljudi voli da se prema njima odnosite kao što bi se odnosili prema sebi

Što se tiče stava, motivacije, i produktivnosti, velika većina zaposlenika najbolje će raditi kad se menadžeri prema njima odnose pošteno i korektno. Tad će biti najmarljiviji. A zašto i ne bi bili?

2. Ako se ponašate prema ljudima korektno, to ne znači da nemate velika očekivanja od njih

Očekujte najbolje od ljudi, i nemojte pristajati na ništa manje. Očekujte izvrsnost. Jasno, nisu svi zaposlenici genijalci. Ali svi su sposobni dati najbolje od sebe.

3. Učinkovit menadžment: Postavite jasne, poštene ciljeve, i približite ih ljudima

Vaša očekivanja izrazite u obliku dobro zamišljenih ciljeva, i jasnih koraka koji će zaposlenici razumjeti, i uz koje će se moći vezati. Jasan cilj je odraz jasnog mišljenja. Čak i iskusni menadžeri zaboravljaju da moraju biti odgovorni i dosljedni. A posao menadžera je upravo pozvati ljude na odgovornost zbog određenih rezultata. Nemojte biti licemjerni, ljudi će to prozreti.

4. Trudite se biti “osoba od povjerenja”

Victor tu ima vlastitu priču: “Nakon 10 godina mog rada u tvrtki, došlo je do promjene šefa – nova šefica je htjela je znati kakvu reputaciju imam u tvrtki. Pitala je jednog od čelnih ljudi odjela (senior vice president) kojeg iznimno cijenim, da me opiše. Budući da je on bio kratak na riječima, promislio je minutu, i rekao joj: ‘On je osoba od povjerenja’. To mi je bio najveći kompliment u životu. Znao sam da nisam bio najpametnija, ni najkarizmatičnija osoba u tvrtki, i to sam odavno prihvatio. Ali nisam bio dvoličan ni politički podoban. Nastojao sam se ‘pošteno odnositi prema ljudima’. Ljudi su to primijetili, i smatram da mi je to dugoročno bila najveća vrlina.

To je to. Četiri zdravorazumske lekcije. Ništa neshvatljivo. Potpuno jednostavno. Ali i vrlo učinkovito kad želite izvući najbolje iz osoblja, što je bit učinkovitog menadžmenta.

Exit mobile version