Site icon Stratego.hr

5 načina kako pronaći ravnotežu između poslovnog i privatnog života odmah

Svi smo čuli da je bitno postići dugoročnu ravnotežu u životu. Ali što je sa svakim pojedinim danom? Što kad određeni trenuci postanu nesnošljivi? U redu je gledati u budućnost, tražiti fleksibilniji posao, planirati godišnji, ali što možete učiniti danas – sad, bez da uvodite drastične promjene u život?

Evo kako pronaći ravnotežu između poslovnog i privatnog života odmah:

1. Nemojte raditi svaku večer

Prije rasprostranjenosti interneta, radni dan bi završio u uredu. Ali tehnološka postignuća su “proširila” ured: sad možemo raditi kad putujemo, kad smo bolesni, ili od kuće. To nipošto znači da ne trebamo nikad prestati raditi. Možda vam je u navici pregledavati poslovne poruke i zahtjeve prije spavanja, ali pokušajte to preskočiti, i vidjet ćete promjenu.

Nakon posla se opuštajte, i fokusirajte na druge aspekte života. Budite dostupni za pozive, i ništa više. Sve drugo može čekati do jutra.

2. Nemojte pregledavati poslovne emailove kad niste na poslu

Ovo je teško. Kako bi pojednostavili živote, saželi smo svu komunikaciju na jedan uređaj (smartphone). Neprestani zvukovi emailova, poruka i inboxa mogu vas izluditi: studije su pokazale da pregledavanje emailova izaziva ovisnost. Ako pregledavate poslovne poruke čak i kad niste pred poslovnim računalom, to znači da se ne znate odvojiti od posla, i fokusirati na druge stvari u životu.

Stoga, prerežite žicu. Recite svom šefu i kolegama da vas po potrebi nazovu kad niste u uredu. Ako ste usred bitnijeg projekta, odredite blok od 15 minuta navečer ili ujutro kad ćete pregledati poslovne poruke, ako baš morate. Nakon nekog vremena, shvatit ćete da je i to bespotrebno.

3. Na vikende gledajte kao na godišnji

Vikendi su vrijeme za odmor, staloženost, i oporavak. Nemojte ih potratiti. Odredite vrijeme kad ćete zaboraviti na posao (primjerice u petak oko 17h). Potom uživajte u vikendu. Odolite želji da predugo surfate internetom, pogotovo nedjeljom navečer. Lijepo se naspavajte, i dođite svježi u ponedjeljak na posao.

4. Kako pronaći ravnotežu između poslovnog i privatnog života: budite ispunjeni

Mnogi ljudi misle da su obavezni raditi uvijek, i da šefovi to od njih očekuju. To je ponekad istina. Ali nemojte zaboraviti iskoristiti slobodne dane kad možete, primjerice prije početka, ili nakon završetka velikog projekta. Tada se počastite, socijalizirajte, i odmarajte.

Tvrtka će vas uvijek iskoristiti što više može, ali nemojte im dati cijelo svoje biće. Ako imate osjećaj da traže previše, porazgovarajte s nadležnima.

5. Iskoristite tehnologiju za produktivnost i fleksibilnost… a ne kako bi stalno bili “dostupni”

Tehnologija je promijenila naš način rada, i na vama je da se njome okoristite na što učinkovitiji način. To znači da promislite koja je svrha vašeg smartphonea, i tableta. U redu je ponekad raditi i dok putujete, ili kad želite napisati prezentaciju u tišini gradske knjižnice, ili kad trebate dovršiti posao koji niste stigli u uredu jer ste morali skupiti dijete s treninga. Tu je tehnologija korisna, ali nemojte dozvoliti da vam bez razloga produljuje radni dan. Nemojte biti “dostupni” kad bi se trebali fokusirati na druge stvari.

Ovih pet stvari je lako usvojiti, i ne zahtijevaju od vas nikakve drastične promjene. Ali donijet će vam pozitivne stvari u život: na poslu ćete biti angažiraniji i učinkovitiji, a u slobodno vrijeme vedriji, i otvoreniji! Svakodnevna uravnoteženost znači da se posvećujete sebi kako bi bili sretniji i produktivniji.

(prilagođeno s Lifehack)

Exit mobile version