SHARE

Smatrate li se perfekcionistom, i osobom koja “voli imati stvari pod kontrolom”? Ako je odgovor da, niste jedini – mnoge šefove muči isto. Mikromenadžment je česta pojava u svijetu biznisa.

Ako i dalje niste sigurni spadate li u tu skupinu šefova, pogledajte sljedeći primjer:

Zamolili ste zaposlenika da obavi zadatak u određenom roku. Znate da možete vjerovati tom zaposleniku, jer je oduvijek obavljao posao na vrijeme.

Međutim, stalno ste zabrinuti da bi stvari mogle poći po krivu, pa pitate zaposlenika da vam daje povratne informacije o napretku nakon svakog manjeg zadatka – a kad vam on/ona ne odgovori, odlazite sami provjeriti.

Ako ste se prepoznali u sljedećoj situaciji, onda i vi vršite mikromenadžment. S druge strane, učinkoviti menadžeri pružaju zaposlenicima dovoljno slobode da sami obavljaju zadatke, bez previše uplitanja.

“Mikromenadžeri” također često izbjegavaju delegiranje, nerijetko sitničare, i gube se u detaljima – nadgledaju tuđe projekte, i žele biti prisutni i kod donošenja najmanjih odluka.

Srećom, stranica workawesome ima nekoliko savjeta za suzbijanje mikromenadžmenta u korijenu. Evo ih 7:

1. Zaposlite samo najbolje ljude

Jedan razlog zašto se previše brinete o tuđem radu je taj što im jednostavno ne vjerujete – što ponekad znači da su zaposlenici nekompetentni.

Stoga, trebate biti izbirljiviji pri zapošljavanju, i osigurati da zaposlite najveće talente. Tražite ljude kojima možete vjerovati!

2. Češće delegirajte

Šefovi koji prakticiraju mikromenadžment rjeđe delegiraju zadatke zaposlenicima. Posljedično su uvijek premoreni i frustrirani zbog rokova.

Naučite delegirati posao zaposlenicima koji su spremni za posao. Što više delegirate i “otpuštate” zadatke, to ćete prije shvatiti da vi niste jedina osoba u tvrtki koja zna raditi.

3. Razjasnite svoja očekivanja drugima

Ako imate problema s delegiranjem, možda niste jasno iznijeli svoja očekivanja. Stoga, uzmite vremena, i ocrtajte unaprijed što očekujete od pojedinog projekta, umjesto da bitne informacije ubacujete u hodu.

Ako je potrebno, zapišite to – na papir. Ponašajte se kao profesor na sveučilištu koji pruža studentima zahtjeve za projekte koje trebaju dovršiti do kraja semestra.

Međutim, za razliku od profesora, povremeno provjerite ide li projekt u pravom smjeru – što nikako ne znači da trebate provjeravati tok svaki dan. Jednom ili dvaput tijekom kraćeg projekta sasvim je dovoljno.

4. Dopustite zaposlenicima da odlučuju

Zaboravite na mit da šef mora nadgledati svaku odluku. Dopustite zaposlenicima da “stoje iza svojeg posla”, i da imaju svojevrsnu diskreciju.

Često zaposlenici znaju što učiniti iz iskustva, ili zbog obrazovanja. Nemojte se ponašati kao da ste im mama.

5. Sagledajte širu sliku

Nemojte naglašavati sitne detalje koji nemaju veze s ostvarenjem projekta. Nadalje, budite svjesni da postoji više načina za rješavanje problema.

Vaš način ne mora biti jedini ispravan – ako su rezultati isti, i pritom nisu povrijeđeni statuti tvrtke, nije bitno kako je ostvaren cilj.

6. Bolje upoznajte svoje zaposlenike

S vremenom ćete dobiti iskustvo, i trebali bi naučiti koji je zaposlenik najbolji u kojem poslu.

Svaki zaposlenik ima jedinstvene vještine i prednosti, koje mogu biti korisne u različitim situacijama. Prepoznajte te vještine i snage, i lakše ćete delegirati, a postizat ćete i bolje rezultate.

7. Shvatite zašto je mikromenadžment loš

Neki mikromenadžeri znaju da su “kontrol frikovi”, i još se time ponose. Stalno traže argumente zašto je mikromenadžment dobar.

Te izlike glase ovako nekako: “imam oko za detalje”, “štedim vrijeme”, i “pazim da stvari ne pođu po krivu.” Iako svaki odgovoran šef mora zadovoljiti navedene faktore, to nije izlika za prekomjerno nadgledanje ljudi.

Dakle, umjesto da se fokusirate na prednosti mikromenadžmenta, prepoznajte njegove slabosti. Primjerice, njime remetite razvoj svojeg tima. Nadalje, skrećete pozornost s bitnih stvari na nebitne.

Svjesni smo da nije nimalo jednostavno snositi odgovornost za tuđi rad. Ali stavite se u poziciju zaposlenika: Mora li vas šef stalno nadgledati kako bi obavili posao.

Najvjerojatnije, ne mora. Naučite dati slobodu zaposlenicima.