Raspoloženje ljudi koji nas okružuju uvelike utječe i na naše vlastito. Ako radite zahtijevan, ubrzan posao, epidemija stresa vas može zahvatiti u bilo kojem trenutku.
Filozof Andrew Bernstein tvrdi da “stres ne dobivamo od našeg šefa, djece, partnera, gužvi u prometu, zdravstvenih tegoba, i sličnih situacija. Stres dolazi iz naših misli o tim situacijama”. To je možda točno, no kontrolirati vlastite misli nije nimalo lako.
Ako ste nakon druženja s uzrujanom osobom postali tjeskobni i uznemireni, onda su vas oni “zarazili stresom.”Naravno, tuđi stres može prijeći na vas i na druge načine. Osim negativne vibre, stres dolazi i preko tračeva, prepirki, i kronično paničnih osoba.
Ako pak vodite vlastiti biznis, stresa vam zasigurno ne manjka. Nemojte dozvoliti da vam drugi povećavaju pritisak.
No kako se braniti od stresa, pogotovo na poslu? Evo nekoliko korisnih savjeta stranice business.com:
1. Kontrolirajte kako i kada komunicirate s drugima
“To mi pošalji na mail. Nazovi me poslijepodne pa ćemo razgovarati. Javim ti se nakon ručka.”
Što bolje budete kontrolirali razgovore, pogotovo nadolazeće, to će vam život biti lakši.
Ako ljudi s posla misle da mogu doći do vašeg stola i sasuti vam sve što im se prohtije, oni će to i učiniti.
A kad se to dogodi, vjerojatno nećete biti spremni. Dakle, kad jasno odredite kad ste slobodni za razgovor, a kad ne, drugi će to naučiti poštovati.
2. Žalopojke sasijecite u korijenu
Već znate kad će čemer krenuti. Primjerice: Jedan suradnik dolazi u vaš ured i zatvara vrata. “Moramo pričati”, izusti on. I započne žalopojku, s nerazumnim kolegom, ili oštrim klijentom kao protagonistom.
Nažalost, ti suradnici rijetko traže savjet ili pomoć. Uglavnom samo žele istresti svoju frustraciju, stres i uvrijeđenost. Dakako, patnja obožava društvo. I to vas stavlja u dilemu.
Slušati tuđe žalosti može vas baciti u očaj, pogotovo ako vas situacija ne zanima previše. Jedna opcija je žustro odbijanje razgovora. Ako ste šef, možete i otpustiti toksične zaposlenike, ali ponekad su oni nezamjenjivi.
Druga, blaža opcija je reći kolegama da ćete ih saslušati samo ako vam obećaju da će iskoristiti vaš savjet. Ako samo žele širiti zlovolju, naučit će vas izbjegavati.
3. Kako se braniti od stresa? Pronađite mirno mjesto u uredu
Svaki ured bi trebao imati neko mirno mjesto. To pogoduje svim zaposlenicima, jer im omogućava da budu prisutni, i rade bez smetnji.
Ovo čak i nije previše komplicirano. Postavite nekoliko manjih stolova za sastanke u četiri oka, na zid stavite bijelu ploču, dodajte nekoliko sjedalica, i to je to.
Ključno je stvoriti prostor u kojem se obavlja nesmetani rad.
4. Pauzirajte posao, i odmarajte, a potaknite i ostale da učine isto
Ne možete biti okorjeli radoholičar i izbjegavati stres. Stoga je bitno počastiti se pauzom, i odmoriti uz zdrave navike, a da pritom ne odugovlačite.
Pauzi pristupite kao liječenju od stresa. Ako ste na višoj poziciji, zakažite obavezne pauze, i potičite umirujuće radnje tijekom dana.
Primjerice, u jednu sobu postavite stol za ping pong ili stolni nogomet, kako bi kolege izbacili nervozu.
Možete čak i nabaviti bojanke za odrasle u ured. To je posebno zgodno kreativnim i introvertnim ljudima. Najbitnije je da vodite druge svojim primjerom: sami otiđite na pauzu.
5. Ne možete svakoga spasiti
Dobro je pomoći drugima, ali također ne želite da ljudi izgube sposobnost samostalnog rješavanja problema. A što je još važnije, trebate izbjeći da kronična negativnost prijeđe na vas.
Shvatite da je sasvim u redu nekome reći da treba rješavati vlastite probleme. Također je prihvatljivo obznaniti da ste spremni pomoći samo u određenim situacijama.
Tako ćete poticati samostalnost, a izbjegavati stres i dramatiziranje.