SHARE

Kao menadžer, nalazite se na pozornici, što znači da vaši članovi organizacije obraćaju pozornost na to što govorite i radite. Vaše riječi njima su pune značaja, i važne su im vjerojatno više i nego mislite.

Evo tri rečenice koje uspješni menadžeri govore svojim timovima – koje pomažu za postizanje boljih rezultata:

1. “Isprobajmo vašu ideju.”

Neke ideje su očito sjajne, i ne treba puno razmišljati da bi se odlučili realizirati ih. Druge nisu baš tako jasne – možda imaju nekih jakih elemenata, ali istodobno sadrže i neke teške izazove. Takvim izazovima često poželite reći ne – ali vrijednost tima je u tome što imate više mozgova i perspektiva na djelu. Ako uvijek isključite sve ideje koje vam nisu 100% sjele, vjerojatno gubite dio moći koju imate nad svim tim mozgovima.

Umjesto toga, potražite priliku da kažete “U redu, idemo to testirati”. Naravno, to ne znači da morate reći: “Idemo tu ideju učiniti glavnim prioritetom i prebaciti većinu budžeta na nju.” Umjesto toga, trebate pronaći način za testiranje ideje koji ne stavlja puno resursa na kocku. Ako ste poput većine menadžera, iznenadit ćete se kad se pokaže da neke ideje koje vam se ne sviđaju donose uspjeh, nakon što ljudima dopustite da s njima eksperimentiraju. Ako i ne donesu, pokazali ste svojim ljudima da ste im spremni dati malo prostora i učiti od njih, što je upravo ono što u okruženju potiče svježe razmišljanje i inovacije.

2. “Što ne uspijevate obaviti?”

Menadžeri prečesto razmišljaju o stvarima koje se događaju, a zanemaruju provjeriti što se uopće ne događa. Ali u zaposlenom timu, s mnogo zadataka, vjerojatno postoje stvari koje su došle na posljednje mjesto u prioritetima, i morate znate koje su to stvari. Kad to znate, možete zaključiti: “Ustvari, A je važniji nego B, pa ćemo malo odgoditi B/dovesti nekog da pomogne/delegirati A/razmisliti treba li nam B uopće.”

Naravno, u svemu ovome nemojte misliti da je vaš cilj da “ulovite” suradnike u tome da neki zadatak nisu obavili. Ton je važan: “Jasno mi je da imate puno posla i ne stižete sve obaviti” je bolje nego “Ako mi kažete istinu, bit će problema”.

3. “Što vi mislite?”

Menadžeri često donose brze odluke ili daju smjernice na područjima na kojima njihovi članovi tima mogu sasvim dobro sami odlučiti o daljnjim koracima. Ponekad su uspješni menadžeri toliko navikli davati smjernice, da to rade na autopilotu: netko spomene problem, vi date rješenje. Ali ako zastanate i pitate suradnika što misli o tome, prije nego predložite moguće rješenje, možda ćete otkriti da i vaši ljudi pronalaze rješenja, često i bolja od vaših.

(Prilagođeno s Fast Tracka)