Site icon Stratego.hr

Zašto bi šefovi trebali početi razmišljati kao sommelieri

Pokretanje i vođenje biznisa može biti naporno. Svaki dan se suočavate s nedaćama, i donosite odluke koje određuju budućnost vaše kompanije. Uspješnu tvrtku možemo usporediti s bocom vrhunskog vina – oboje zahtijevaju spoj discipline, znanja, pravih sastojaka, i malo kemije. Kad se te stvari poslože na mjesto, kako kod vina, tako i kod biznisa, istinski ćete uživati, i s vremenom postajati sve bolji. Zašto bi šefovi trebali početi razmišljati kao sommelieri?

Za početak, za razvoj tvrtke potreban je širok dijapazon vještina, talent, i intuicija. Bilo da je riječ o zaposlenicima, ulagačima, vođama sektora, ili klijentima, važno je stvoriti optimalnu mješavinu kako bi nastalo nešto vrhunsko. Sommelieri, kao i dobri šefovi, razumiju koliko je važno imati raznolike odlike u svojem asortimanu. Bilo koji kvalitetan sommelier uvijek ima najprikladnija vina u svojem podrumu. Također, šefovi bi trebali njegovati razlike u svojem timu; i prikupiti što širi spektar talenata.

Kad smo već na raznolikosti, raznovrsna vina možemo povezati s idealnim karakteristikama koje neki šef ili poduzetnik treba posjedovati. Sommelierskim rječnikom: za svaki poslovni problem postoji prikladna čaša vina – okus pojedinog vina može vas podsjetiti na prikladno rješenje situacije. Sagledajmo kojih pet vina mogu upravo to učiniti:

Cabernet Sauvignon: Vrijeme je za ozbiljan razgovor

Ovo vino je intenzivno, i nemoguće je ignorirati njegov okus. Ima “snažan stisak” i svjesno je svoje vrijednosti. Njega okusite kad se morate baciti na ozbiljne probleme, kad morate izreći hrabre izjave, i provesti plan čvrsto i ustrajno.

Pinot Noir: Prihvatite kompleksnost

Pinot Noir je pomalo sitničavog, pedantnog okusa. Ponekad u biznisu ne postoje prečice, a za pronaći elegantno rješenje za nezgodnu situaciju, trebate imati strpljenja; trebate biti delikatni i napraviti korekcije dok ne pogodite u bit.

Chardonnay: Ignorirajte hejtere, kao sommelieri

Da parafraziram Marka Twaina: “Ne postoje standardi u ukusima vina, poezije, ni poduzetništva.” Trebate biti autentični, drugi ne mogu odlučivati za vas. Neke Chardonnay podsjeća na hrast, druge na maslac, no bez obzira na različita mišljenja, ne ispričava se za svoju osobnost, a to ne bi trebali raditi ni vi kao vođa biznisa.

Sauvignon Blanc: Budite svježi

Poduzetnici trebaju moći odmaknuti se, i sagledati probleme svježim očima, uz pozitivan stav, i želju za dodatnim rastom. Baš kao i krti Sauvignon Blanc, dobar šef treba zaboraviti na tradicionalne uloge – treba biti jedinstven. Ključ uspjeha je održati atmosferu u kojoj se stalno svježe razmišlja, i propitkuje status quo.

Crljenak Kaštelanski (Zinfandel, Tribidrag, Primitivo): Jači ste povezani

Ovaj predak Plavca Malog (sada se Zinfandel sadi u Kaliforniji), okuplja obitelj, a dobar šef zna da kad je vrijeme za brainstorming ili slavlje, treba se okupiti cijeli tim. Nužno je razviti tim, poslovnu mrežu, i zajednicu ljudi kojima možete vjerovati, i koje možete nazvati. Svakako želite dobiti podršku od ljudi s kojima radite, i pružiti im isto. Ovo vino okuplja ljude, i nikad se ne zaboravlja zahvaliti. A kad stvari zaguste, čaša Tribidraga je uvijek polu-puna.

Što se tiče vina, svatko ima svoje osobne favorite, međutim dobar šef zna da je za uspjeh potrebna raznolikost. Bilo da ste snob po pitanju vina, ili pak niste toliko izbirljivi, kao šef biste trebali probuditi sommeliera u sebi – tako ćete bolje razumijete kompleksnost vođenja tvrtke, bolje ćete analizirati i rješavati probleme, i što je najbitnije, prepoznat ćete po čemu je upravo vaš biznis jedinstven.

(prilagođeno s entrepreneur.com)

Exit mobile version