Site icon Stratego.hr

Najučinkovitiji poduzetnici gaje ovih 7 navika!

Navike su osnova nečije osobnosti. Na njima gradimo poslovni uspjeh, i osobno zadovoljstvo. Kao društvo, fascinirani smo navikama drugih, uspješnijih ljudi – najčešće poznatih ljudi, pogotovo poduzetnika (primjerice navikama Billa Gatesa, Marka Zuckerberga, ili Richarda Bransona)

Međutim, svatko može emulirati ono što rade najučinkovitiji poduzetnici. Evo nekoliko navika uspješnih i poznatih poduzetnika koje vam mogu pomoći da i vi osnažite svakodnevne rutine:

1. Umanjite broj manje bitnih odluka

Kako bi ostali energizirani i koncentrirani za bitne odluke, najučinkovitiji poduzetnici minimiziraju broj svakodnevnih odluka. Primjerice, jedu isti doručak svaki dan, ili za pojedini dan tjedna određuju poseban cilj.

Mark Zuckerberg je preuzeo trik Steve Jobsa – svaki dan nosi istu odjeću: jeans hlače i sivu majicu (odnosno trenirku, kada zahladi).

2. Nemojte prihvatiti “ne” kao odgovor

Iako je poniznost vrlina, ponekad možemo napredovati samo ako ignoriramo sumnjičave ljude, i ako skupimo samopouzdanje na putu prema uspjehu.

Ekscentrični poduzetnik Elon Musk ne prihvaća “ne” kao odgovor, i ne dozvoljava nikome da mu kaže da je nešto nemoguće. On se pogledom u budućnost stavlja na pravi put, i iznova traži futurističke ciljeve.

Jedno izvješće je pokazalo da 90 posto startupova propada, i to ponajviše zbog manjka uvjerenosti u vlastitu ideju, i zbog nedostatka predanosti. Kad nije spreman dati sve za uspjeh, poduzetnik će propasti.

3. Idite korak dalje od drugih

Najuspješniji poduzetnici su znani po tome što idu korak dalje od ostalih. Predsjednica uprave Yahooa, Marissa Mayer živući je primjer toga, i notorna je po tome što očekuje samo najbolje rezultate. Jednom je čak inzistirala da njezin tim isproba 41 različitu nijansu plave boje za rezultate Googleove tražilice. Iako je nekima njena predanost i opsesivnost zastrašujuća, ostvarila je uspješnu karijeru zbog traženja najkvalitetnijih rezultata.

4. Najučinkovitiji poduzetnici stavljaju klijenta na prvo mjesto

Inovativni startupovi najviše cijene klijente. Kad poduzetnik prepozna neku društvenu potrebu, on je ispuni, stvarajući bolji život svojim korisnicima.

Twitter je stvoren na ideji o brzoj međunarodnoj komunikaciji, ograničenoj na 140 znakova. Što je još bitnije, osnivači Twittera, Evan Williams, Jack Dorsey, i Biz Stone pobrinuli se da poboljšaju kvalitetu korištenja, a manje su se brinuli o zaradi tijekom nekoliko prvih, ključnih godina.

Rezultat: razvili su jedinstvenu platformu za komunikaciju, na kojoj se korisnici osjećaju kao gospodari.

5. Entuzijastično mijenjajte smjer

Mnoge tvrtke propadaju. Tako stvari stoje. Međutim, ustrajni poduzetnici – oni koji su voljni iskušati nešto novo, najčešće na kraju uspiju. Mnogi poznati biznisi danas tek su treći ili četvrti pokušaj nekog poduzetnika, koji jednostavno nije htio odustati, već se odlučio mijenjati.

Prva tvrtka Payal Kadakije, Classtivity, nikako nije uspijevala, pa se Payal okrenula drugom biznisu – ClassPassu. Taj je startup eksponencijalno rastao u prve dvije godine, jer je uspio povezati brojne fitness instruktore s korisnicima.

Kadakia je to ostvarila samo zato što je bila dovoljno hrabra da prizna da ide u krivom smjeru, te voljna skrenuti na bolje odredište.

6. Budite vidljivi

Većina poduzetnika ne radi smjenu od 9 do 5. Rade kada žele (naravno, ukupno rade puno više od prosječnog radnika), i gdje god žele. Razumiju da je za kreativnost potrebna promjena okruženja, i skupljanje novih iskustava.

Sir Richard Branson ne samo da je jako vidljiv partnerima, već i samim klijentima. On je izuzetno prisutan u Virgin Airlinesu – stalno razgovara sa zaposlenicima i klijentima kako bi saznao stanje u tvrtki. Obožava upoznavati nove ljude, i dobivati nove uvide.

7. Ostanite dosljedni kulturi svoje tvrtke

Startupovi pružaju ljudima priliku da stvore jedinstvenu poslovnu kulturu. Osnivačica ModClotha, Susan Gregg Koger počela je svoj biznis online sa 17 godina, i razvila je tvrtku bez iskustva u prodaji. Zbog toga je razvila kreativnost, i razvila sasvim drukčiji pristup od većih prodavača, i najbitnije – predala se društvenom pristupu trgovini. Početnički mentalitet joj je u biti pomogao da razmišlja izvan okvira.

Danas, godinama nakon toga, Gregg Koger potiče svoj tim da održi taj početnički mentalitet kako bi osmislili inovativna rješenja za klijente, i kako bi održala razvoj. Drži se kulture koja kontinuirano potiče kreativnost, umjesto da se drži provjerenog puta drugih uspješnih prodavača.

(preuzeto s entrepreneur.com)

Exit mobile version