SHARE

Nakon niza godina provedenih u agencijama za odnose s javnošću, Marina Bolanča je prije pet godina osnovala vlastitu. Abeceda komunikacije u tom je periodu narasla na tim od sedam stalno zaposlenih i petero vanjskih suradnika, a zbog novih poslova za 2018. se očekuju i kadrovska povećanja. U intervjuu za Stratego.hr Marina Bolanča, osnivačica i vlasnica Abeceda komunikacije, opisuje kako odabire nove suradnike, način rada u agenciji i koje metode koristi za povećanje produktivnosti.

 STRATEGO: Kako izgleda vaš prosječni radni dan? Kada počinje i na koji način?

– Ono zašto sam zaljubljena u svoj posao je to da nema prosječnih dana, jednostavno je svaki drugačiji. No, ako se ipak treba naći zajednički nazivnik onda je to svakako pregled aktualnosti. Jutro obično provedem provjeravajući clipping, portale i dnevna print izdanja. Osim što moramo biti up to date sa svime što se događa našim klijentima i njihovoj industriji, apsolutno moramo znati što se događa oko nas. Jedan dio dana svakako provedem u razgovoru sa suradnicima, klijentima, novinarima i dobavljačima, a kada pripremamo strategije onda se volim izolirati i u miru posvetiti proučavanju zadatka i istraživanju.

STRATEGO: Koliko vremena provedete u uredu, a koliko vam uzimaju vanjski sastanci? Prelijeva li vam se posao i u rad kod kuće?

– Nema pravila koliko vremena sam u uredu, na sastancima ili koliko ću vremena navečer, kod kuće, opet provesti radeće. Posao u komunikacijskoj industriji ne može robovati striktnom radnom vremenu. Kod nas u agenciji ima dana kada je samo tzv. dežurna osoba u uredu, a svi smo na terenu. Obavljamo razgovore s urednicima i medijima, na sastancima smo s klijentima ili dobavljačima. Kako se bavimo i organizacijom evenata, često smo na terenu tražeći atraktivne  scenografske rekvizite. Tako je jednom moja kćer ostala u čudu s pitanjem – što ti mama radiš, iznajmljuješ grmlje? Naime, bila je prisutna kada sam dogovarala zelenilo za jedan event na Trgu bana Jelačića koji je trebao izgledati kao zelena oaza.

STRATEGO: Imate li neke preferencije oko toga u koje doba dana obavljate koje poslove?

– Jutro je pametnije od večeri, a i ja sam više jutarnji tip, tako da se često ustajem jako rano. Moji su suradnici već navikli na moje mailove u 5 – 6 ujutro. Volim taj mir koji imaju jutra. No, opet često se desi da se neke važne prezentacije dovršavaju i kasno navečer.

STRATEGO: Koristite li neke posebne metode za povećanje produktivnosti? To-do liste, tablice ili nešto treće?

– Tu sam old fashion tip – volim svoje bilješke i sve zapisujem. Imamo agencijsku to-do listu na cloudu koju nadopunjavamo kako tko izvrši zadatak i upisuje nove. No ono što nam je posebno važno su interni briefenzi koje imamo ovisno o potrebi – ponekad i dva puta u jednom danu, ali svakako svaki dan prolazimo zadatke i rokove.

STRATEGO: Koji stil menadžmenta primjenjujete prema svojim suradnicima? Kako postižete da obave svoje zadatke?

– Puno pažnje posvećujem odabiru tima. Naime, moja je želja da se svi u Abecedi osjećaju ugodno i da su samostalni. Također mi je bilo važno da tim dobro međusobno funkcionira. Za sada smo same žene, ali to ne znači da u budućnosti nećemo uključiti i mušku energiju u naše redove. Ono na što sam ponosna je da smo svi međusobno i kolege i prijatelji. Kod nas uvijek ima puno smijeha i to nam puni baterije.

STRATEGO: Da ih pitamo, što mislite da bi rekli o vama i vašem načinu vođenja?

– Ono što mislim da bi rekli je da nisam tipičan šef. Ne robujem niti tipičnoj podjeli posla već dozvoljavam da suradnici biraju poslove prema svom afinitetu, tako uostalom i ja dobivam najbolje od njih.

STRATEGO: Kako uopće odabrati dobrog suradnika? Što uzimate u obzir pri zapošljavanju?

– Ponekad mi se odabir novog suradnika čini kao najteži dio mog posla, no vodim se prvenstveno iskustvom koje osoba ima, ali slušam i vlastiti instinkt. Važno mi je da suradnici prihvaćaju naš otvoreni pristup radu i da su proaktivni, da preuzimaju inicijativu. Nemamo vremena za pasivno čekanje dodjele zadataka. Komunikacija nije takav posao i tu pasivci nemaju što tražiti.

STRATEGO: Opišite malo sustav u kojem radite, koliko suradnika imate i koji su glavni poslovi koje obavljate.

– Zadnjih pet godina vodim vlastitu agenciju za komunikaciju, bavimo se svim njenim aspektima, no najviše poslova obavljamo u domeni odnos s javnošću. U agenciji nas je trenutno sedam, a imamo i pet vanjskih suradnika, no vjerujem da ćemo s novom godinom i poslovima koje obavljamo proširivati svoj tim. Abeceda komunikacije je već nekoliko godina član Global Communication PR Networka, mreže od 1400 profesionalaca iz 60 zemalja svijeta. To su također naši kolege s kojima surađujemo na raznim projektima tako da smo do sada bili uključeni u komunikacijske projekte u Poljskoj, Grčkoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji, a u planu su i neka nova tržišta.

STRATEGO: Što sa sobom nosite od elektroničkih uređaja za produktivnost? Koji model mobitela imate i koristite li na njemu neke specifične aplikacije za posao?

– Laptop, mobitel i tablet su moji vjerni pratitelji. Bez njih je poslovanja danas nezamislivo. Što se mobitela tiče, ja sam vjerna iPhoneu i to namjeravam i ostati. Od aplikacija prvenstveno koristim aplikacije medija kao i Press Clippingovu aplikaciju koja mi je od velike koristi u svakodnevnom radu.

STRATEGO: Da pred sobom imate mladu osobu koja tek započinje karijeru u sferi odnosa s javnošću, koji biste joj savjet dali?

– Ako se želite baviti odnosima s javnošću trebate biti otvoreni za sve nove informacije, pratiti trendove i biti spremni na rad i samo rad. Ovo je posao u kojem nema šablona i copy paste, svaki je zadatak drugačiji i predstavlja novi izazov. Ako ste kreativni, proaktivni i ako želite posao koji vas dovodi u vrlo različite situacije i upoznaje s različitim ljudima onda je to pravi izbor za vas.